Satellit
Visa på kartan
  • Dagrit met snelle galop

15 juli 2019, Sydafrika ⋅ ☀️ 11 °C

Vandaag zijn we een hele dag gaan rijden, met lunch in de jungle. We zouden pas 's avonds terug naar huis keren. Voor deze trip bezoeken we een lokaal dorp en vinden een aantal prachtige lange galops plaats. De groep was opgewonden en de energie was intens. We beginnen ons echt een familie te voelen samen met Owen en Bianca, dus er was overal een glimlach.

Owens’ paard is het leidende paard met normaal gezien de snelste galop van iedereen. Het paard is zo snel, dat bijna niemand hem kan ontlopen. Echter 1 paard (of ruiter) kan hem voorbijsteken: het paard van Jasmine. Tijdens de lange galopwegen waren alle teugels los en gingen paarden op volle snelheid! Owen kon niet geloven dat hij door Jasmine werd voorbijgestoken. We hebben goed gelachen. Tussen de galops door heb ik paarden met Jess geruild omdat mijn paard nogal jong is, dus niet erg snel op zandwegen. Jess' paard (aka "Barbie" vanwege haar mooie witte vacht) " Shenanigan " is erg snel, dus ik had ook even de kans om voorop in groep te genieten van een snelle galop. Heerlijk gevoel!

Voor de lunch stopten we bij een kleine boerderij met prachtige lodes. Ze zagen er allemaal geweldig uit, dus we voelden ons echt thuis in deze luxe “jungleplaatsen”. Bryan kwam langs om zijn geweldige lunch af te zetten en we genoten van een aantal heerlijke cyder biertjes.

Na de lunch kwam Lydia langs, een Zuid-Afrikaanse massagevrouw, voor iedereen die droomde van een ontspannende lichaamsmassage. 30min was ongeveer 300 ZAR of een kleine € 20, dus besloten we met een 5-tal van de groep voor een ontspannende oliebehandeling voor onze spieren te gaan (elk apart).

'S Middags zagen we onze gracieuze vrienden de giraffen weer en genoten van onze wandeling langs hun tegenaanval. Absoluut geweldig!

Tip: Je hoeft geen contant geld mee te nemen voor de massage, want Horizon houdt de mensen bij en laat je betalen bij vertrek naar Botswana (cash of met kaart).

Tip: Ik moet zeggen dat de zadels erg comfortabel zijn, dus ik voelde niet echt spierpijn. Sommige mensen hebben echter meer kans op spierpijn, dus het kan helpen om wat ontstekingsremmende gel (bijv. Voltare-gel) te brengen.