Norway
Flakkebrua

Dag 25: Lillesand - Birkeland

September 7, 2022 in Norway ⋅ ☁️ 14 °C

Vroeg opstaan is vroeg vertrekken en zo gebeurde het dat we al voor 9:00 uur vertrokken. Wetende dat we vandaag zo'n 23km gepland hadden staan, konden we rustig aan doen.

Na een uurtje kwamen we aan in de binnenstad van Lillesand. We hadden nog niet ontbeten en gingen daarom naar Narvesen, een klein winkeltje met wat broodjes en ijs. Martin Rorije raadde ons die plek aan om een ijsje te halen. Ons ontbijt werd een paar skones en drie bolletjes ijs. Dat ijs viel goed in de smaak, dus dat was een goede tip!

We liepen nog en beetje rond in Lillesand, opzich een leuk dorpje maar niet zoveel winkeltjes. Rond 11:45 uur vertrokken we weer. De tocht ging verder richting Birkeland. Daar kwamen we rond 13:30 uur aan om te lunchen bij een bakkerij. Vervolgens was het nog zo'n 1,5km naar onze beoogde slaapplek. Een natuurgebied met veel wandelroutes en ook een toiletgebouw.

Bij aankomst eerst bekijken waar de tent kan staan. Er waren niet heel veel opties, helaas liggen er teveel keien in het gras vlak aan het water dus dat was geen optie. Nadat we een geschikte plek vonden zijn we eerst gaan wandelen naar een kleine waterval. Onderweg viel ons oog op een bordje dat aangaf dat er een rolskibaan in de buurt is. Na wat foto's gemaakt te hebben van de waterval gingen we richting de rolskibaan. Dit bleek een heus biatlonparcours te zijn. Met 21 schietbanen, tribune en strafronde!

Na het eten wilde Christel toch even een rondje maken over het parcours. Wesley had er wat weinig energie voor dus hij mocht de boel opruimen en daarna cameraman spelen. "Een pittig parcourtje" aldus Christel. Een steil klimmetje, een kom bocht en nog een paar lastige bochtjes in een afdaling maken dit een uitdagend trainingsrondje. Het lukte haar om de tweede tijd bij de dames neer te zetten.

Morgen de laatste echte etappe. Zo'n 30km richting Kristiansand. Dan vrijdag nog een klein stukje door de stad heen en dan zit het er al weer op.

Flakkebrua