Norway
Hamneklubben

Etappe 7

June 23, 2023 in Norway ⋅ ☁️ 10 °C

Na gisteren een "rustiger" dagje was het vandaag, etappe 7, weer kilometers maken. Van een regenachtig Hov strand zijn we eerst over de 825 gereden om een poging te wagen elanden te spotten. Dit resulteerde in een fantastische rit over een kronkelend weggetje langs de Atlantische kust en talloze fjorden en rivieren. Helaas geen eland kunnen ontdekken maar dat maakt de opgedane vergezichten niet minder indrukwekkend.

De rally-opdracht van vandaag was om met een lokaal voetbal team een penalty serie te nemen. Door het regenachtige weer hadden we weinig hoop op een kans van slagen tot we op een veldje wat jochies een balletje zagen trappen. 1 van die gasten was zelfs een keer in NL geweest dus contact was zo gemaakt en ze waren ook wel in voor een nederlaag... 😋 Met een mooi pegel in de rechter onderhoek volbracht Mark de opdracht en na de jochies wat winegums toegestopt te hebben om de pijn in de polsjes wat te verzachten werd de Golf weer gestart.

Na de 825 was de hoofdweg E6 het te volgen bordje met als doel het schiereiland Skjervøy. Helaas viel het vinden van een kampeerplaats toch wat tegen en dus besloten eerst even te hengelen. Na wat worpen gedaan te hebben en verschillende technieken te proberen was het raak en werd de eerste kabeljauw geland. Na een paar minuten volgde een koolvis en zo hadden we al een mooi maaltje bij elkaar. Op dit koment zitten we na 598km sturen in een baaitje net buiten Skjervøy, helaas stikt het van de muggen maar voor een nachtje is het meer dan prima.

Morgen staat de laatste etappe naar de Noordkaap op het programma. De Golf verbaasd ons iedere dag en brengt ons op plekken die je normaal in ansichtkaarten tegenkomt. Dankbaar zover gekomen te zijn en met goede hoop op een succesvol verloop van de rest van de rally gaan we zo lekker plat (met een zonnetje op de achtergrond)!

Hamneklubben, Q34916466