Norway
Sandåa,s

De briljante gravel road Mjølkevegen

July 6, 2023 in Norway ⋅ 🌧 10 °C

De Mjølkevegen (Melkweg) is één van de mooiste fietsroutes van Noorwegen. Wij fietsten er vandaag zo'n 55 kilometer van, en inderdaad: het gravelpad was perfect, het gemotoriseerde verkeer minimaal, de uitzichten waren fenomenaal, de natuur ruig, gevarieerd en uitbundig, een potentieel walhalla voor vogelaars* en als klap op de vuurpijl liepen er zelfs rendieren! Helaas heb ik maar enkele foto's gemaakt van de omgeving, want het regende van begin tot eind tijdens deze tocht en we zijn daarom van top tot teen doorweekt geraakt. En stopten we kort, bijvoorbeeld voor een snel kiekje of voor een boterham, dan werden we direct opgevroten door de muggen. Dus de camera's (en zelfs de helft van onze lunch) bleven in de tassen tot na aankomst op bestemming. Ook hier moeten we dus maar terugkeren!

*Opsomming uit onze voorbereiding: parelduiler, strandleeuwerik, beflijster, ptarmigan, blauwborst, ijsgors, sneeuwgors, goudplevier, smelleken, ruigpootbuizerd, blauwe kiekendief, torenvalk, steenarend, steppekiekendief.

Sandåa, s, Sandaa