Norway
Strandodden

Dag 9: Åmli - Haugsjåsund

August 22, 2022 in Norway ⋅ ⛅ 16 °C

Na de rustdag in verband met de lichte blessure bij Christel besloten we om vandaag wel weer op pad te gaan. Christel gaf aan dat het nog niet over was, maar gezien de weinige hoogtemeters wilde ze wel op pad gaan. Ze durfde het nog niet aan om ook de kar te trekken dus die taak lag wederom bij Wesley.

We probeerden wat eerder te vertrekken door het ontbijt in eerste instantie over te slaan om vervolgens in Åmli te ontbijten bij een bakkerij. Daarvoor moesten we wel eerst 6km afleggen. Dat bleek het wel waard want de broodjes waren erg lekker.

Na 15km kozen we een mooi plekje uit voor de lunch en werden de beentjes even wat rust gegund. Christel gaf aan dat het prima ging met haar been. Nu is het wel zo dat ze het been nog niet aan het belasten was.

In een rustig tempo gingen we door, kwamen we langs het mooiste huis dat we tot nu toe hebben gezien in Noorwegen, om vervolgens rond 15:30 uur op een camping aan te komen. Met mooi uitzicht over het water begonnen we even later met 'koken'. Echt koken doen we thuis al te weinig, onderweg gaan we er helemaal niet aan beginnen. Ideaal die gevriesdroogde maaltijden. Beetje heet water erbij, even wachten en klaar. En sommigen smaken nog best goed ook!

Vandaag was een relatief makkelijke dag ondanks de 30km. Morgen staat een tocht van 22km gepland. Deze is dan wel korter maar naar verwachting wordt deze een stuk zwaarder gezien de 300 hoogtemeters in een klim van bijna 10km lang. De echte uitdaging komt nog een dag later waarbij we nog een hogere berg over moeten om bij Fyresdal te komen. Hopelijk kan Christel dan de kar ook weer af en toe meeslepen.

Strandodden