Norway
Telnesodden

Dag 16: Vrådal - Fjågesund

August 29, 2022 in Norway ⋅ ⛅ 18 °C

Nadat Wesley terug was hebben we de Skikes weer in elkaar gezet. Christel had bijna alles al opgeruimd. Even lunchen en rond 13:30 uur vertrokken we vanaf de camping.

We volgden fietsroute 2 in de richting van Lunde. Daarvoor moesten we dalen via haarspeldbochten. Deze afdaling hebben we wandelend gedaan want op Google Maps oogde het behoorlijk steil allemaal. Dat bleek ook wel toen we daar waren dus wandelend naar beneden was de juiste keuze.

Rond 15:00 uur waren we beneden en konden we de Skikes weer onderbinden. Christel stelde voor om de kar te trekken om te kijken hoe dat gaat met haar been. Sinds haar blessure had ze nog geen meters met de kar meer gemaakt. Het leek haar goed af te gaan maar de afdalingen vond ze niet zo prettig. Doordat ze wat kleiner is kan ze maar net bij de remhendel. Dit kan ze niet zo lang volhouden dus na een kilometer of 6 gaf ze de kar weer over.

Als mikpunt voor een slaapplaats hadden we een hutje langs het kanaal, weliswaar betaald maar wel met toilet. Deze zouden we aandoen na ongeveer 19km. Als alternatief was er de mogelijkheid voor een camping, die zat op ongeveer 32km. Een wildkampeerplek langs het water zou ook niet verkeerd zijn dus daar letten we ook op.

De route was wel een mooie route maar opties voor wildkamperen gaf deze eigenlijk niet, zo bleek. Toen we in de buurt kwamen van het hutje langs het kanaal besloten we dat we het wel genoeg vonden voor vandaag. Op de laatste meters naar het hutje verkocht iemand ijs, koffie en frisdrank op basis van zelfbediening. De betaling ging op vertrouwen in een potje. Mooi dat zoiets nog kan. Daar hebben we dus ook maar even gebruik van gemaakt.

Morgen gaan we verder richting Lunde. Dat is nog zo'n 35km maar wel veel omhoog en omlaag. We hoeven geen grote bergen over maar zeker de eerste 25km is niet vlak. Het valt dus nog te bezien hoe ver we komen.

Telnesodden