Palestine
Hebron

Here you’ll find travel reports about Hebron. Discover travel destinations in Palestine of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Israel - Hebron (Cave of Macpelah)

April 17 in Palestine ⋅ ⛅ 11 °C

Hebron is in a Palestinian controlled area. The entire Jewish community either fled or were killed in the war . There is now a small Jewish settlement again.
    We visited the Cave of Macpelah where Abraham bought the land for a burying place for Sarah. Later he, Rebekah and Isaac were also buried.
    Big Israeli protection presence.

Hebron

November 11, 2018 in Palestine ⋅ 🌙 12 °C

På en dagstur til Hebron, besøgte vi både den Palæstinensiske side, og den Israelske side, og kunne høre fra folk på begge sider hvordan de ser på konflikten. Aller først besøger vi stedet som er "kilden" til konflikten, og grunden til at det er vigtig for både Palæstinensiske og Israelske beboere at være her. Patriarkernes grave, hvor Abraham, Isak, Rakel, og Ishmael menes at være begravet i klippen under. Der har skiftevis været kirke og moske på stedet, begge revet og bygget flere gange. Nu er der så en bygning der er delt i to, med moske i den ene side, og synagoge i den anden side. Som kristne (eller ateister) er vi velkomne på begge sider. Der er massivt med Israelsk politi og soldater tilstede, efter at en jødisk terrorist i 1989 gik ind i moskeen og skød 29 palæstinensere under fredagsbøn.Read more

Hebron - Palæstina siden

November 11, 2018 in Palestine ⋅ 🌙 12 °C

Efter ankomst fortæller vores Jødiske guide lidt om hvad der har sket i Hebron frem til nu, og om den helligdom der strides om. Derefter overlades vi til den palæstinensiske guide Mohammed. Han viser os rundt i den gamle bydel. Der er meget smukt, og Hebron er en af verdens ældste byer. Den gamle bydel er teknisk set under Israels styre, men jøderne er nægtet adgang i området, og vil aldrig bevæge sig derind med mindre de vil have ballade. Mohammed viser os gitteret over handlegaden, der skal beskytte dem mod affald, sten, lort og kloak som bosætterne kaster ned fra husene ved siden af. De kunne imidlertid kun få godkendt et hønsenet, som skulle være tilstrækkelig til at beskytte dem mod flydende væsker. En tæppehandler fortæller om hvordan det er at være handelsmand, ingen kommer til Hebron for at handle mere, og opfordrer til at vi fortæller hele verden hvordan de har det. Efter en tur i den gamle by fortsætter vi ind i storbyen i H1, som er under Palæstinensisk kontrol. Her har de israelske soldater ikke adgang. Aligevel har de noget de skulle have sagt, for byggeriet på den halvhøjebygning til højre i billedet blev beordret standset, da Israelske myndigheder anså den høje bygning for en trussel.Read more

Hebron - Israel side

November 11, 2018 in Palestine ⋅ ☀️ 18 °C

Efter frokost hjemme hos Mohammed, går vi rundt på bagsiden af handlegaden, hvor de første bosættelser er. Vores jødiske guide viser os stedet hvor en Palæstinensisk sniper skød og dræbte en 2 måneder gammel baby i sin barnevogn, en hændelse der har præget jøderne dybt. Vi går op langs den eneste gade hvor Israelserne må gå og køre, der fører op til resten af bosættelserne. Her kommer vi op på taget for at kigge på udsigten, og vi kommer forbi et museum dekikeret til konflikten, og de tab Israelerne har lidt.Read more

Hebron, ኬብሮን, الخليل, Əl Xəlil, Горад Хеўрон, Хеброн, হেবরন, Al-Khalil, Халиль, Χεβρώνα, Hebrón, الخلیل, Hébron, חברון, ヘブロン, Әл-Халил, 헤브론, Hevron, Hebronas, हेब्रॉन, Хеврон, Hebrom, Hebroni, எபிரோன், ฮีบรอน, El Halil, 希伯仑