Currently traveling

Israel

Egentlig skulle Kim bare ned og deltage i Rummikub VM, men vi tænkte af få lidt ferie ud af det. Vi starter i Tel Aviv, besøger Petra i Jordan, nyder Eilat ved Rødehavet og slutter i Jerusalem. Det bliver også til et smut forbi Betlehem og Hebron.
Currently traveling

Ude og hjemme igen

November 15, 2018 in Israel ⋅ 🌙 19 °C

Vi flyver direkte fra Tel-Aviv til København i Norwegian ultra smalle sæder. Vi lander sent man har været forudsende og booket en overnatning i København. Det er helt rart at vågne op til Go'Morgen Danmark på TV og udsigt over byens spir og tårne.

Klippemoskeen

November 15, 2018 in Palestine ⋅ ☀️ 17 °C

Klippemoskeen, Temple Mount, Dome of the Rock, kært barn har mange navne. Dette er det helligste sted for jøder, og det 3.helligste sted for muslimer efter Mekka og Medina. Her skulle Abraham ofre sin søn Isak (dog mener muslimerne det var Ishmael) og her blev Mohammed beamet op til Gud. Helt klart et af de smukkeste steder i Jerusalem, og den ældste bygning i Islam.Read more

Hamsa workshop

November 14, 2018 in Israel ⋅ ⛅ 12 °C

Vi laver Hamsa i ler. Hamsa er et symbol der er anerkendt i både jødedommen og islam, og kaldes også Fatimas hånd. Den hænger i ethvert hjem og skal beskytte mod det onde øje. Kim vælger at lave en fortolkning af Banksy istedet for det onde øje 😄

Israel Museum 4

November 14, 2018 in Israel ⋅ ⛅ 12 °C

Vi ser en model af hvordan Jerusalem har set ud, den gang det store tempel stod. Nu er kun den ene mur tilbage af det store tempel, den der kaldes Western wall, AKA Grædemuren, AKA Klagemuren. Der hvor templet stod ligger Klippemoskeen i dag. Vi ser også dødehavsrullerne, hvor 4 af de 7 opbevaret på Israels museum.Read more

Israel Museum 1

November 14, 2018 in Israel ⋅ ⛅ 12 °C

The Israel Museum, lider at samme problem som mange andre nationale museer, det er simpelthen for stort. Det bliver til store prestige-projekter der forsøger at rumme alt og man kan ikke nå at se halvdelen på en dag. Heldigvis var næsten halvdelen faktisk lukket da vi var der, pga opsætning af nye udstillinger, så vi nåede næsten at se resten.Read more

Banksy workshop

November 13, 2018 in Palestine ⋅ ☀️ 19 °C

Solrun som street artist. Når man laver street art er det også en del forarbejde. Stencil er godt redskab når det skal gå hurtig uden at blive opdaget. Først tegner man motivet,derefter skærer man motivet ut. Vi har valgt en kat der rækker ud etfer en sommerfugl, for det synes vi er meget symbolsk.