• Day 8

Dag 8: ATV rijden

September 15, 2023 in Canada ⋅ ☀️ 21 °C

Vandaag was echt een vette dag!

We hadden het plan om een kijkje in het dorp Whistler te nemen en het verder wel te zien (beetje het motto van de vakantie). Onderweg erheen zijn we gestopt bij de Cayon Cutting waterval, om vervolgens lekker uitgebreid te lunchen in Whistler.

Hier stond een oude schoolbus met reclame in ons zicht (vanaf het terras waar we zaten) die ATV tours aanbood. Na een kijkje op hun website en een belletje was er nog plek voor de rit van half 4. Het was echt heel leuk om te doen. We hebben door de Callaghan Valley gereden met onze ATV's (all terrain vehicles). Dit is een oud mijn-gebied. We hebben hellingen bedwongen (omhoog en naar beneden) en zijn door rotsen, modder en water gecrosst.

Daarna weer onze energie op pijl brengen met een lekkere pizza en nu weer een stukje rijden, waar we zojuist met onze eerste bosbrand geconfronteerd worden (zie laatste foto). Vooralsnog is onze geplande route volgens de navigatie nog begaanbaar.