Dag 9: Dagje relaxen

September 16, 2023 in Canada ⋅ ☀️ 19 °C

We zijn gisteren aangekomen bij onze campground bij Seton Lake, die word gevormd door de Seton Dam. Gezien de weersvoorspelling voor vandaag 28 graden was, hebben we een chill dag gehouden.

De ochtend was nog fris, dus hebben we eerst het trail naar de look out die over het meer uitkijkt gelopen. De route liep langs de rivier waar je overal zalmen tegen de stroom in zag zwemmen. Je kan hier overigens goed zien dat de grond echt heel droog is. Helemaal vergeleken met het regenwoud van de Pacific Rim.

De helikopters vliegen dan ook continue over met waterzakken om de bosbrand verderop te blussen. Op dit na, de rook in de verte en een lichte geur merken we verder niets van de brand. Wel heel zonde van de natuur die teniet gaat.

Om wat verkoeling te zoeken zijn we na de wandeling naar het Seton Lake met de camper gereden. We hebben lekker geluncht bij het meer, Remco heeft een duik genomen (het was erg fris) en Meinou heeft natuurlijk weer een boek gelezen (nummer 2 alweer). Al met al, het was goed toeven vandaag.