• Anton Piek stuwdam

    September 3, 2025 in Czech Republic ⋅ ☀️ 22 °C

    Vandaag was het heerlijk weer, dus we zijn lekker gaan fietsen. In de aangrenzende Tešnov-vallei ligt de Les Království-stuwdam in het Elbedal, die tevens over de Elba (rivier) gaat.

    Deze dam is in Anton Piek stijl gebouwd en zodoende leek het ons een mooie missie om deze in het echt te gaan bekijken.

    Qua afstand was het niet zo spannend, 16km enkele reis, maar op de heenweg gingen we 50% van de tijd al zonder te trappen tussen de 35/45km door de vele afdalingen. En wie naar beneden gaat, moet ook weer omhoog...

    Bij de stuwdam hebben we nog een stukje gelopen en gekeken hoe er onderhoud werd gepleegd. Op de terugweg kwamen we in de middle of nowhere een herberg tegen waar het naar vers brood rook. In de binnentuin hebben we genoten van een heerlijke late lunch en Remco heeft naar eigen zeggen 'één van de lekkerste steaks van zijn leven gegeten'. En dat voor iemand die eigenlijk niet zo van biefstuk houdt.

    De fietsrit terug viel reuze mee. Op deze momenten hebben we altijd wel extra veel plezier van onze elektrische fietsen. Standje turbo en trappen maar.

    Terug op ons privéveld hebben we nog lekker in het zonnetje gelegen en het zwembad opgezocht. Nu zitten we bij het kampvuur gemaakt door uiteraard, de enige echte scoutingboy.
    Read more