• Day 29

Rolige sensommerdage i Peyruis

September 24, 2020 in France ⋅ 🌧 15 °C

Dagene 22., 23. og 24. september.
    Alle vejrudsigter har de sidste dage sagt; at nu er det slut med sommer i Frankrig, og det skal regne og i Alperne vil der komme sne! Men det er ligesom om det bliver ved med at trække lidt ud, og vi har bare lidt skyer der bygger op i løbet af dagen og lyn og tordenskrald om aftenen, men indimellem er det stadig solrigt og varmt. Og vi slapper af i haven hos Jackys søster og niece, der bliver spillet fodbold under oliventræerne, spist pandekager i solen, og vi når også en tur op på det lokale fjeld Ganagobier, som vi har nået næsten hver vinter i de foregående mange år! Der ligger et kloster på toppen, og der er rigtig flot udsigt over Durancedalen, men også en helt speciel stemning på de små stier mellem lave, krogede egetræer, klostermuren, brændestabler og duft (på denne årstid) af æbler, timian og lavendel fra klosterhaven. Jeg kan nemt forestille mig en kutteklædt munk vandre på stien foran os, med en stok og et æsel ved siden...Read more