• Day 56

Vendée kysten. En forsmag på Bretagne

October 21, 2020 in France ⋅ 🌙 14 °C

Vi kører mod nord langs kysten med et stop i Les Sables-d’Olonne. Byen er kendt blandt sejlere for løbet Vendée Globe: en kapsejlads jorden rundt for solosejlere, uden stop og uden assistance! Det sejles hvert fjerde år, og starter nu her 8. November, så der er mange mennesker og mange både omkring havnen. Vi fortsætter videre op til Fromentine og er heromkring et par dage. Vi tager bl.a. en halv dag på øen Noirmoutier. Der er bro over fra fastlandet, og oppe på den nordlige del er der fine cykelruter. Vi er nu i et helt nyt landskab igen! Tidevand, muslinge- og østersbanker. Klipper afbrudt af sandstrande. Her er også lidt saltproduktion som ved Camargue, men ellers er det fiskeri og smålandbrug og lidt tidlig turisme, man har levet af her. Vejret er stadig med os. Vi har sol, lidt vind, men også varmt - tæt på de 20 grader. Jeg tør ikke rigtig tro på, at det kan blive ved, når vi kommer op til det rigtige Bretagne!Read more