• Day 14

En lille rundtur der blev til meget mere

September 7, 2021 in France ⋅ ⛅ 12 °C

Vi overnattede ved Valloire, som er en gammel landsby, der selvom der er kommet nogle skilifte og hoteller til, har bevaret sin hygge og afslappethed. Herfra kørte vi af ruten mod det i cykelsporten så kendte pas Col de Galibier, men stoppede på en parkeringsplads et stykke før passet (ved Plan Lachat), for at vandre lidt i området bag Mont Thabor.

Vi havde egentlig bare udset os en lille rundtur mellem tre søer, der kunne forlænges med et pas (Col de la Ponsonniere), som skulle være stenbukkeområde, hvis det skulle være. Vi kom ret hurtigt til passet, og gik derfor lidt videre på en højderyg, men uden at have set nogle stenbukke. Vi sad så og spiste frokost, med udsigt til flere flotte toppe, og en af dem så ud til at være til at komme op på, så den besluttede vi os for at gå mod. Det var et virkeligt fint område at gå i, ikke ret langt fra den markerede GR-rute, men udenfor sti og helt for os selv, og lidt før toppen blev vi belønnet med den første stenbuk! På vej ned mødte vi så resten af hans familie i form af flere hunner med unger. De springer bare rundt som dværggeder, og er så elegante og overlegne. Tilbage på ruten fortsatte vi så rundt om de tre søer, som hele tiden havde være planlagt, men det var det uplanlagte, der var den største oplevelse i dag!

Se vandreturen på Wikiloc: https://da.wikiloc.com/vandring-spor/lac-des-ce…

Nu holder vi nede i passet Col du Lautaret, med aftensol, og kan kigge op på bagsiden af toppen Roche Colombe, som vi har været oppe på. Er bare ikke helt sikker på, hvad det er for en i rækken af flere toppe! Men det er dejligt, ikke at have forladt området helt. Nogle gange er vi måske lidt hurtige, til at komme videre til næste sted…