• Day 32

Ceillac. Vandring

September 25, 2021 in France ⋅ ⛅ 17 °C

Vores billeder fra i dag viser virkelig hvordan vejret kan skifte på ganske få timer. Vi kørte til landsbyen Ceillac i morges, der ligger i en ny dal i Queyras, men bare 1/2 times kørsel fra Ville-Veille, hvor vi overnattede i går. Og vi startede med dagens opstigning gennem skov i lidt diset sol. Ude af skoven klarede det op, og ved den lille grønne sø Lac Miroir, var der et magisk lys, og jeg forestillede mig, at sådan ser der ud i Canada, med en sø i skoven og høje bjerge (Rocky Mountains) i baggrunden! Men vi er stadig i Queyras, og da vi kom ud af skoven og op i stenene lignede det sig selv! Vi fortsatte forbi den næste sø Lac Sainte-Anne mod passet Col Girardin, hvor vi hurtigt spiste vores madpakke, for disen blev mere og mere afløst af grå skyer, der også så ud til at kunne give regn. Vi besluttede derfor at droppe de sidste 200 højdemeter op til en gammel udsigtspost, der ligger på en top øst for passet og i stedet vandre ned i skoven og tørvejr. Det nåede dog kun at blive til nogle enkelte regndråber og så en masse mørke skyer.

Nu holder vi for en gangs skyld på en rigtig campingplads ved landsbyen Ceillac. Der er udsigt til regn i morgen, så vi holder weekend her!

Ruten på Wikiloc: https://da.wikiloc.com/vandring-spor/lac-miroir…