• Day 53

Pic d’Arriel

October 16, 2021 in France ⋅ 🌙 5 °C

Hvor turen i går var efterårsfarver og møde med dyr, var turen i dag mere den fysiske oplevelse ved bestigning af en top; Pic d’Arriel. Vi gik ind af dalen op mod søen Lac d’Arrious, men fandt så en lille undselig sti der drejede fra op mod det lille pas Col de Sobe og derfra over til passet Col d’Arriel. Her ligger Petit Arriel til venstre, og den store, og noget mere stejle Pic d’Arriel til højre. Vi kunne se folk på vej op og ned og også nogle på toppen, så jeg tænker altid, at så kan vi også! Jacky var ikke helt så sikker, men kom med både op og ned! Og det var nok den top med mest “klatring”, vi har lavet indtil nu, og selvfølgelig med en fantastisk udsigt fra toppen! På vej ned virkede Petit Pic d’Arriel fristende og nem lige at gå op på, og det var godt, vi gjorde det, for derfra var det så muligt at fortsætte hele vejen ud af en ryg, ned til søen Lac d’Arrious og tilbage via passet Col d’Arrious. Det blev dermed næsten en hel rundtur, og er der noget vi har lært gennem den sidste måneds vandring, så er det, at der altid er mange flere muligheder end man lige tror, og som det ser ud til på kortet! Og at de største oplevelser kommer, når man går en lidt anden vej, end den man måske havde planlagt!

Ruten på Wikiloc: https://da.wikiloc.com/vandring-spor/pic-darrie…

Det var det skønneste oktobervejr i dag, og faktisk så vi også en enkelt tyk marmot på vej ned i dalen, så de er også her i Pyrenæerne!