Tilbage til Baskerlandet

October 25, 2021 in Spain ⋅ ☁️ 15 °C

Vi går en runde i San Vincente, som faktisk er en fin lille by, der ligger flot med Picos d’Europa i baggrunden og med en beskyttet havn ud til Atlanterhavet, inden vi kører langs kysten mod øst. Stopper ved en surferstrand og går en tur på den brede sandstrand. Det er lavvande, og der er langt ud til bølgerne. Kører videre til middelalderbyen Santillana del Mar og går lidt rundt i de brostensbelagte gader mellem gamle huse, der nu alle er caféer, restauranter eller souvenirbutikker, men sådan er det jo ofte med de gamle og velbevarede byer, der er blevet en seværdighed. Endelig kører vi syd om Santander og nord om Bilbao, og ender ude på en lille halvø Cabo de Machichaco nordøst for Bilbao, med nogle meget specielle baskiske stednavne. Bl.a. en lille klippeknold med et kapel, der akkurat er forbundet med fastlandet med en lang trappe, som hedder Gaztelugatxe, og vistnok har været filmscene i Games of Thrones.

Her er smuk solnedgang, på et lille picnic-spot hvor vi overnatter, og vi er tilbage i Baskerlandet.