• Day 67

Fra la Loire til Cotes d’Armor

October 30, 2021 in France ⋅ ☁️ 11 °C

Vi starter dagen med at gå en tur på øen Ile Batailleuse, som ligger i floden Loire. Tænk at bo på en ø, der ligger i en flod! Øen er pæn lang, og der ligger flere huse og gårde på øen. Vejret er gråt, og vi får en regnbyge, da vi er næsten ude på spidsen. Som dansker er man ikke så bevidst om, hvor stor en barriere en flod kan være. At den kan være så bred og dyb, og med så meget strøm, at man ikke bare kan gå eller svømme over! At man i gamle dage, virkelig var afhængig af vadesteder eller både der krydsede, når man skulle over en flod. Der ligger en lille, gammel sort robåd ved flodbreden og sætter fantasien i gang…

Men ellers kører vi mod Bretagne. Køerne på markerne bliver langsomt mere og mere sortbrogede. Kirketårnene bliver mere spidse. Tegltage bliver erstattet af skiffertage, og de grå stenhuse kommer tilbage. Vi stopper for natten uden for byen Lannion, ved en gammel mølle og tæt ved nordkysten af Bretagne.

Jeg savner dagene i Alperne, og det bedste man kan gøre i mangel på bjerge, er at søge mod havet. Vi er bare 20 km fra Locquirec, det sidste sted vi besøgte på Bretagnes kyst sidste år, da Frankrig lukkede ned, og vi måtte køre mod Danmark. Så nu genoptager vi vores rute fra sidste år!