• Day 3

3.diena

May 25, 2019 in Greece ⋅ ☀️ 22 °C

Šodien nolēmām doties uz galvaspilsētu, lūkoties vecus priekšmetus. Autobusa brauciens no Malia uz Iraklio izmaksāja 4.10 eur no personas. Pa ceļam no internetiem uzzinājām, ka sestdienās pilsētā notiek tirgus un tas atrodas ejamā attālumā no autoostas. Pa ceļam uz tirgu iegājām aptiekā, jo Jānim bija baigie puņķi un aizlikts deguns, vajadzēja kādu palīglīdzekli. Kamēr Jānis runājās farmaceitu par deguna pilieniem, es spēlējos ar farmaceites suni, kurš metās gulties man uz kājām, kad devāmies prom. Laikam negribēja no manis šķirties. Es no viņa arī nē, bet dzīvē viss nenotiek kā gribētos. Tirgū notika manāma rosība. Augļu stendi bija izkārtojušies ārmalā, bet vidū tirgoja visu pārējo. No kaudzes ar lupatām varēja izlasīt sev tīkamākās un iegādāties pa 3 eur gabalā, turpat blakus pārdeva paltformas iešļūcenes pa 5 eur. Pārdevēji sacentās, kurš skaļāks un kuram izdosies pārbļaut savu piedāvājumu pāri visum tirgum. Turpat arī "food truck", kas ērti iekārtojies starp tirgus haosu un piedāvā mieloties ar pitu, girosu vai suovlaki. Souvlaki principā ir šašliks, mazi vistas vai cūkas gaļas gabaliņi, sadurti uz bambusa iesmiņa un turpat uz oglēm uzgrillēti. Par cūkgaļas iesmiņu 1 eur, par vistas - 1.50 eur. Tirgū iegādājāmies tikko no koka lasītas aprikozes. Tā spriežu, jo daudzām vēl klāt bija galīgi nesavītušas, zaļas koka lapas. Kamēr es domāju, ka varētu nopirkt banānus, pārdevējs jau bija nolobījis un pasniedza man nogaršošanai mazu, zaļu banāniņu. Tas bija izteikti salds un es iegādājos nelielu ķekaru. Šodien varena svelme, tādēļ dubultsprieks, ka tieši šodien izvēlējāmies apmeklēt muzeju. Tur tomēr vēsāk un tiešie saules stari nededzina ādu. Muzejs gan ir visai pilns. Vairākas tūristu grupas ar gidiem, kuri runā dažādās valodās, taču gidi ik pa laikam visai nekaunīgi pielien tev priekšā, kamēr aplūko kādu objektu, un pirms tu attopies, tevi ir ielenkusi tūrsitu grupiņa, kuri uzmanīgi klausās kā gids vāvuļo par kādu senu artefaktu. Tādēļ jāiemanās lavierēt starp grupām, lai savā nodabā var palasīties par senajiem podiem, sulu spiedēm, rotaslietām un sarkofāgiem. Apbrīnojuši arī senās mozaīkas un sienas gleznojumus, dodamies muzeja pagalmā, koku paēnī notiesāt aprikozes un banānus. Pēc tam gar pastaiga cauri Heraklion vecpilsētai, gar ostu un atpakaļ uz autoostu, lai brauktu atpakaļ uz Malia.Read more