Satellite
Show on map
  • Day 11

    Dag 8, Idylwild

    May 6, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 17 °C

    Hoewel dit de kortste dag is zover staan er wel twee flinke klimmen op het programma. Met in totaal >1700m of klimmen. Wederom is water een zorgenkindje, de enige waterbronnen zijn 1-2km vanaf het pad. Dat is dus of veel mee dragen of extra kilometers.

    Het gebied dat we in gaan, San Jacinto gebergte, is fantastisch. Hoewel het gebied veel te lijden heeft gehad de laatste tijd, door bosbranden en stormen. Er liggen veel bomen op het pad met sommige lastig te passeren. Zodra we de top benaderen verschijnen er links en rechts nog wat sneeuwvelden terwijl ik de ballen uit mijn broek zweet (excuses voor mijn taalgebruik).

    Shane heeft via een trail angel (mensen die voorzien in trail magic) een plaats voor ons geregeld in Idylwild, waar we een camper hebben om in te slapen, een meer dan welkome douche (ik geloof niet dat ik eerder zo vies ben geweest), mijn kleren zitten nu in de wasmachine en het avondeten is bijna klaar. En ze willen er niets voor terug, enkel onze verhalen horen. Wat een fantastische mensen!

    Morgen staat voor mij het beklimmen van San Jacinto op de planning, wat geen onderdeel is van de PCT. Maar ik kan de eerste serieuze berg niet links laten liggen. Shane blijft een dag langer in Idylwild, hij heeft wat meer tijd nodig om te recupereren. Erg jammer, we hebben het goed naar de zin gehad samen.
    Read more