United States
Riverside County

Palm Springs

May 19 in the United States ⋅ ☀️ 38 °C

Aangekomen in Palm Springs, bloedheet (39 gr). Heerlijk door de bergen gestuurd.
      We hebben een Amerikaan geridderd tot de orde van de houten klomp. Dit omdat hij om hielp met het tanken qua keuze brandstof en hoe het daar allemaal werkt. Trots als een pauw met zn onderscheiding.Read more

leuke foto

5/20/22Reply

Met je mooie hoed😍

5/20/22Reply

Joshua Tree Nationalpark

September 15, 2021 in the United States ⋅ ☀️ 32 °C

🌳🏜☀️🪨🏕

Der letscht Teil va iescher Reis isch agibrochu und wier därfe nu 2.5 Wuche mime tollu Camper unerwägs sii. Iesche erst Stopp isch der Joshua Tree Nationalpark und wier hei ufume hammertollu Campingplatz chennu ubernachtu. Mitsch im Nationalpark und quasi ellei hei wier zerscht Mal „Dry-Camping“ üsprobiert (Vorort hets kei Strom, Wasser,..). Äs isch wahnsinnig schön gsi in der fascht unberiehrtu Natur.Read more

Wow der hammer🙌🏻

9/29/21Reply

29 Palms (Joshua Tree) dag 2

May 4 in the United States ⋅ ☀️ 24 °C

Omdat ik pas om 10:30 verwacht werd op de ranch had ik een rustige ochtend. Waar ik gister goede espresso had gedronken heb ik vanochtend een croissant gehaald en een bakkie hartaanval.

Onder de boom een beetje mensen gekeken en toen een pin automaat gezocht, want contant betalen op de ranch. Die pin automaat vinden viel nog niet mee, maar uiteindelijk kwam ik net op tijd bij de paarden aan. Ik werd verwelkomd door Sydney (de wrangler, niet het paard) en mijn paard Mr. Hollywood aka Toby.

Dit voormalig reddingspaard heeft in menig film gespeeld en ik heb me laten vertellen dat Collin Pharrell ook op dit dier heeft gezeten. Dus.

De toch ging niet door het echte park Joshua Tree, maar de omgeving was hetzelfde: droog en warm!

Het was echt heel leuk op het paardje! Ik was alleen met de wrangler en we hebben onderweg leuk gekletst. Zelfs paar stukken galop gedaan, waarbij Mr. Hollywood nog lekker struikelde over een steen en ik bijna onder dat dier terecht kwam...

Mijn paard had de gewoonte om onderweg te eten en om zijn buik te krabben. Dat deed ie door dwars door struiken te lopen. Ik was blij dat ik de onderkant aan de afritsbroek had laten zitten.

Op de terugweg nog even langs de demente buurman gelopen. Dat was dus echt een woestijn-gekkie, met allemaal autowrakken op zijn terrein, overal zooi. Na een kort praatje werden we met een lied uit gezwaaid.

De rit duurde zo'n twee uur. Daarna ben ik in dat dorpje in wat winkeltjes gaan neuzen. De stijl hier is echt ontzettend leuk en hip! Veel huis accessoires maar misschien maar beter dat ik niet alles mee kan nemen, wordt hebberig hier!

Nee een tosti besloten om nu wat verder het park in te rijden. Ik heb besloten dat dit meer een auto park is. Dus van de ene mooie berg naar de ander gereden. Een landschap dat ik nog nooit heb gezien. Met grote gladde rotsen, de Joshua Trees overal. En uitgestrekt!

Rond vier uur naar het hotel gereden, even het paard van me afgedoucht en daarna eten bij 'Dinner in the Dessert'. Leuke tent en helemaal hip met priksnoeren, ambient techno, zand en noem maar op.

Na een stuk taart en espresso nog even het park in gereden voor wat star-gazing. Geweldig zo donker en zo veel sterren!

Nu op tijd de mand in want morgen op tijd bij de klauter-club zijn.

je maakt er wat mee! heel leuk die kleine winkeltjes! en wat een mooie uitzichten.

5/5/22Reply

bizar landschap joh. vet!

5/5/22Reply

wow zo mooi weer daar! en jaloers op ke cowboy avontuur!

Hidden Valley

October 11 in the United States ⋅ ⛅ 22 °C

Unser erster Stop im Joshua Tree National Park war das Hidden Valley. Wie der Name vermuten lässt, ist es nur durch einen verschlungenen und steinigen Weg erreichbar. Laut Aussage einer Geschichtstafel wurde der Weg vor gut 100 Jahren mit Dynamit frei gesprengt. Einige Steine lassen Vermutungen zu, dass sie nicht natürlich an diesem Platz liegen. Die Sprengkraft muss enorm gewesen sein.
      Im Valley selbst wachsen neben den berühmten Joshua Trees auch Pinien. Die Gegend soll einst humide gewesen sein, sodass die Bäume gut wachsen konnten. Im aktuell ariden Klima kämpfen sie eher ums Überleben. Ringsherum wird das Tal von Bergen umrandet. Diese scheinen aus vielen kleinen Steinen zusammengebaut zu sein. Einige Konstruktionen machen den Eindruck, als würden sie nicht mehr lange halten. An den meisten Felswänden haben Kletterer ihre Freude. In voller Montur absolvieren sie den Aufstieg. Andere Tourist:innen klettern einfach ungesichert hinauf und erfreuen sich des Ausblicks. Runter kommen sie ja bekanntlich alle.
      Hinter einer kleinen Biege im Pfad entdeckten wir eine Tarantel. Diese ging gemächlich ihren Weg und ließ sich von uns Schaulustigen nicht beirren. Angefasst haben wir sie dennoch nicht. Ich fand sie auch relativ groß.
      Nach der Hälfte des Trails fing es dann zu regnen an. In der Wüste hatten wir damit nun so gar nicht gerechnet. Über ein paar kleine Wolken hatten wir uns zu Beginn schon gefreut und die milden 26 °C waren auch toll. Doch die paar Tropfen erfreuten uns auch. Viel kam wirklich nicht runter und doch roch es plötzlich nach Sommerregen mit einer leicht scharfen Note - herrlich.

Wüste und Regentropfen was für eine coole Kombination! Da ihr ja das schon Mal hattet, seid ihr beiden wohl als Regenbringer unterwegs!

10/12/22Reply

29 Palms (Joshua Tree) dag 3

May 5 in the United States ⋅ ☀️ 19 °C

In het holst van de nacht stond ik om 0600 bij Stone Climbing. Daar ontmoette ik mijn klim instructeur Jaden. Bij de winkel schoenen en een harnas gekregen

Jaden had een mooi T3 busje. Ik reed achter hem aan het park in, op weg naar de eerste klim.

Daar aangekomen een korte uitleg over het park als klauter walhalla en het klimmen. De beklimmingen gingen als volgt: Jaden klom eerst omhoog, daar een soort eindpunt zekeren, dan kwam ie maar beneden, werd ik gezekerd en mocht ik de route die Jaden had afgelegd na doen.

We hebben zo'n 6 beklimmingen en een spelonken tocht door 'the Birthing Canal' gedaan (ik zie een thema deze vakantie...)

De rotsen in Joshua Tree zijn een soort gestold lava. Dit geeft een hele bijzonder textuur, beetje fijn grind fietspad achtig. Het was heel fijn om met volle aandacht bij het voelen in je handen en vingers te zijn. Een zintuig dat niet echt de boventoon voert in het dagelijks leven.

We hebben een paar verschillende soorten beklimmingen gedaan, zoals 'slab'. Daarbij is er eigenlijk nauwelijks grip en moet je veel met je voeten doen. Op de foto's zijn dat de gladde stenen. Dit was voor mij een eitje want dit had ik op de Birthing Cave in Sedona al gedaan.

Sommige klimmen waren echt zwaar! Je moet goed nadenken over je route. Waar zet ik mijn hand en kan mijn voet dan ook nog ergens?

Wat heel gaaf was was 'de Cycloop'. Die was 90 feet (nog steeds geen idee) en bovenaan ging je dan door het oog. Deze was ook omgekeerd, Jaden ging voorop en bleef voorop, ik moest de zekeringshaken losmaken en meenemen. Deze klim was goed te doen en heel gaaf om zo hoog te eindigen.

Toen nog de spelonken tocht. Dit was iets wat hij niet vaak deed met toeristen omdat ze er mentaal em fysiek niet toe in staat waren, maar met mij durfde hij het wel aan. Was ik door gevleid.

Om 1230 afscheid genomen en toen op naar... Integratron!

Dit is een bijzonder verhaal. Een man krijgt tijdens een bezoek aan een grote rots in de woestijn in 1952 een signaal door van een ruimteschip om een gebouw te maken. De dimensies en afmetingen en de locatie kreeg ie ook door. Zie hier: Integratron.

Je kunt hier een zogenaamd Sound Bath ondergaan. Reserveren was heel moeilijk maar ik kreeg twee dagen geleden een mail dat er nog plek was!

Een Sound Bath werkt met een soort glazen klankschalen. Je ligt met 20 personen in het gebouw en iemand bespeelt die schalen.

Dit was een enorm overweldigende ervaring. De akoestiek in dit gebouw is heel raar. De trilling van de schalen gaat keihard door je oren en je lijf. Tel daar de vermeende aanwezigheid van aard stralen en ondergrondse rivieren bij op en het New Age plaatje is weer compleet!

Heel speciaal was dit. Moest echt even bijkomen na een uur daar gelegen te hebben.

Op de weg terug naar het hotel midden in de woestijn een kledingwinkel met mooie western jurken gevonden maar goed die draag ik niet. Bleek de winkel te zijn van de vrouw van iemand die ik op Youtube volg! Whoa...

Vanavond naar een BBQ restaurant in de buurt van het hotel en dan de koffer weer dicht proppen!

Op naar Phoenix, hopelijk haal ik de rodeo van morgenavond!

Nice! er wordt dus ook nog uitgerust!

stoere kerel

Wat een belevenis Rens 👍💪

29 Palms (Joshua Tree) dag 1

May 3 in the United States ⋅ ☀️ 21 °C

Vandaag in totaal 380 mijl gereden.. 600 km...

Om 07:00 weggereden vanuit Williams. Bestemming: 29 Palms. Het autorijden in Amerika is voor het grootste gedeelte enorm overzichtelijk. Veel, veel, veel rechtdoor. Op tweebaans snelwegen. Was ook niet heel druk op de weg. En ook niet veel te zien onderweg. Beetje rockmuziek luisteren. En Worship.fm!

Om 1130 het hotel bereikt. 't Is een beetje een shabby ding, op de sleutel kaart staat: Always use deadbolt! Dat is de knip op de deur. Heel geruststellend...

Het zwembad op de foto is het zwembad van het aangrenzende hotel... Pff...

Maar het bed lijkt goed en de kamer is verder prima!

Gelijk even naar Downtown 29 Palms gereden. Daar was niet veel te beleven. Maar ik had wat winkeltjes opgeslagen een dorpje verderop dus ben ik daar heen gereden.

Daar eerst een gezonde lunch en een heerlijke espresso, goede koffie is schaars in Amerika! Daarna: een thriftstore, een stenenwinkel (joh) en ik kwam ook nog een soort concept/gallerij tegen. Die laatste was echt zoooo ontzettend leuk! Allemaal leuke designer dingen en kunstvoorwerpen. Ik wou een shirt kopen maar mijn maat was er niet. Misschien moet ik nog maar terug voor een trui...

Rond 1430 even snel naar het Yoshua Tree Visitor center gegaan. Ik moet hier een beetje wennen aan waar alles is, het zit iets minder logisch in elkaar, maar je gaat het pas zien als je het door hebt zullen we maar zeggen.

Een Trailhead gevonden bij het kampeerterrein en daar een stuk gelopen. Het zand maakt lopen op de slippers niet zo comfortabel. Ja, je verwacht het niet he, zand in de woestijn.. Iemand in Jerome raadde aan onder zo'n boom te gaan mediteren, dus dat heb ik ook nog gedaan.

Ik verbaas me er over dat ik op een of andere manier heel weinig mensen tegen kom op de trails.

Om half vijf was ik klaar met stenen uit slippers kloppen. Ik zocht op Google Maps een restaurant, maar stuitte op een soort enorm betonnen sculptuur in de woestijn. Dat eerst maar checken! Kon op Google Maps niet zien dat ik 5 mijl over een zandweg moest om er te komen... Enorm surrealistisch zo'n beeld midden in de woestijn. Heel stil, heel vredig.

Toen ik naar het restaurant reed zag ik dat het naast wat boetiekjes zat. Bij een van de boetiekjes stond een bordje in de trant van: kom dit steegje in hier is nog meer leuks... Tja, toch maar even kijken. Kom ik gewoon bij het wereldberoemde haak-museum uit! Is toch super!

Een nieuwe button en koelkast magneet rijker in het restaurant een burger geklapt.

Even water en proviand gehaald voor morgen, want het wordt weer een enerverende dag, met... paardje rijden!

lekker koppie 😍

5/4/22Reply

En ik ben ook zo benieuwd naar je voeten, keerl wat loop je er veel! veel plezier op paatje 🐴

Geweldig 😅

Dienstreise - Murrieta 🏢

May 5 in the United States ⋅ ☀️ 25 °C

Kaum wieder ganz angekommen, war es schon wieder Zeit für eine Dienstreise. Diesmal stand Murrieta auf dem Programm. Zu viert starteten wir also Morgens unseren Roadtrip. Vor uns lagen Gott sei Dank nur 1,5 Stunden Fahrt. Das Städtchen liegt südwestlich von LA und überraschte uns erstmal mit der dort herrschenden Temperatur. Wo wir in LA noch angenehme 20 Grad hatten, war hier schon die 30 Grad Marke durchbrochen. Demnach ist Murrieta und seine Umgebung auch landschaftlich anders als LA. Umgeben von einigen kleineren Bergen, aber auch deutlich trockener. Die Gegend ist außerdem bekannt für Weinanbau. In den Genuss sind wir jedoch nicht gekommen. Grund genug, nochmal hinzufahren. 😄
      Das neu bezogene Bürogebäude war sehr modern und vor allem total schön hell. Eine sehr sehr schöne Arbeitsatmosphäre.
      Mittags fuhren wir zu einem Diner in der Nähe, dass seinem Namen mit der typische amerikanischen Einrichtung alle Ehre machte.
      Nach einigen Terminen mit den Kollegen vor Ort, machten wir uns um 17 Uhr schließlich wieder auf den Rückweg. Zurück dauerte es wegen dem Verkehr länger, so dass ich um 19 Uhr wieder Zuhause war.
      Ein Kurztrip, der sich auf jeden Fall gelohnt hat. 😊

schaut aus wie bei "Miss Peppers" Dasing

5/9/22Reply

👍🏻😁

5/9/22Reply

13. Schlafplatz Meile 179,4

April 19 in the United States ⋅ ☀️ 14 °C

Aufbruch 16:50Uhr

Resupply in Idyllwild 2,6 Meilen off trail zu Fuß und 2,6 Meilen mit dem Auto.

Duschen und gratis Übernachtung auf dem Campingplatz.

Waschen in der Wäscherei und einkaufen für die nächsten 6 Tage.

Bild mit dem Bürgermeister der Stadt (Hund), keine Ahnung warum das so ist.

😂😂 süß 🙈

4/23/22Reply

🤣nimmt ihn doch mit

4/23/22Reply

Crazy winds

October 30, 2019 in the United States ⋅ ☀️ 8 °C

52km and just above 1000m climb: sounded like an easy day when we planned it. However, things turn out differently sometimes when you travel. First of all, we didn't have a quiet night as it was really windy all night long. In the morning, we had to get our tent to the toilet room in order to get it back into the bag as the wind outside was so strong. We then had to cycle about 20km straight against the winds (gusts up to 55mph). As a lot of dust and sand was whirled through the air, we got sandblasted and had to wear our smoke masks to avoid grinding teeth.
      But the highway we were going to take was closed, so we had to take a long detour (thanks again Google for this stupid route suggestion). Luckily, the winds in the valley on the other side of the hills were less strong. And just after we had started our long climb for the day (1300m from this side), Theresa - our host for the night - drove passed and took all our luggage in her car. This way, we could climb up to Idyllwild relatively quickly and enjoy dinner with Theresa and Bill.

Palmsprings

September 22 in the United States ⋅ ☀️ 35 °C

Weiter ging es ins 2 Stunden entfernte Palmsprings. Eine kleine mondäne Wüstenstadt
      im Süden Kaliforniens, die in der Sonora-Wüste liegt und vor allem für ihre Thermalquellen, die eleganten Hotels, Golfplätze und Spas bekannt ist
      Die Straßen tragen Namen von Berühmtheiten wie Frank Sinatra oder Marilyn Monroe, denn nahezu alle Hollywood Stars waren schon hier und besitzen teils immer noch pompöse Häuser.
      Sehr typisch für diesen Ort sind temperaturbedingt die feinen Wassernebel, die vor nahezu jedem Lokal oder Geschäft auf den Bürgersteig gespritzt werden und für wohltuende Abkühlung sorgen.
      So ist das Schlendern durch das Stadtzentrum auch bei großer Hitze erträglich.
      Wir haben zunächst den Nachmittag in unserem Hotel am Pool verbracht und Abends in der Stadt wo auch gerade ein Künstlermarkt stattfand.
      Ein schöner Tag 😀

Eine Wüstenstadt mit Thermalquellen, Golfplätzen und Spas? 😅🤔 Sowas gibt's wohl auch nur in Amerika 😄

9/23/22Reply

Ja allerdings. Hier kommen viele Millionäre zum überwintern

9/26/22Reply

Riverside County, مقاطعة ريفيرسايد, Ривърсайд, রিভারসাইড কাউন্টি, Kantono Riverside, Condado de Riverside, Riversidei maakond, Riverside konderria, شهرستان ریورساید، کالیفرنیا, Comté de Riverside, ריברסייד, Riverside megye, Ռիվերսայդ շրջան, Contea di Riverside, リバーサイド郡, 리버사이드 군, Riverside Comitatus, Riverside, Riverside Kūn, Comtat de Riverside, Hrabstwo Riverside, رورسائڈ کاؤنٹی, Comitatul Riverside, Риверсайд, Округ Риверсајд, Ріверсайд, رورسائیڈ کاؤنٹی، کیلیفورنیا, Quận Riverside, Condado han Riverside, 河濱縣