Satellite
Show on map
  • Day 23

    Water

    May 18, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 26 °C

    Voor degene die zich afvragen hoe ik de water planning doe, dat zal ik hier even toelichten.

    Het belangrijkste wat bepaald hoe de dag eruit ziet is water. Waar water beschikbaar is en waar het volgende water is, dus hoeveel ik mee moet dragen.

    Water komt hier in verschillende vormen, het kan een rivier, beek, stroompje, spring (engels woord is duidelijker), meer of een watercache (waterflessen die mensen plaatsen) zijn.

    Om ze zien waar water is gebruik ik (uiteraard) een app. FarOut, deze app heeft veel nuttige info rond het pad, zoals kampeerplaatsen, dorpen/restaurants, plaatsen waar het pad de harde weg kruist etc en dus ook de waterbronnen. Wat het meest nuttig is, is dat bijna iedereen deze app gebruikt en er dus een communiteit ontstaat, waar mensen info over de betrouwbaarheid van de bron plaatsen. Een rivier kan bv droog zijn een cache leeg zijn etc. Daarop kan ik een overweging maken of een bron betrouwbaar is en een ‘waterplanning’ maken.

    Al het water dat ik uit de natuur haal filter ik eerst voordat ik het drink, om te voorkomen dat ik ziek word.

    Het filmpje is een kolibrie met wie ik een waterbron deelde een paar dagen geleden.
    Read more