Satellite
Show on map
  • Day 31

    Dag 28, Woestijn & 1000km

    May 26, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 12 °C

    Het is alsof ik de goden verzocht heb met mijn post van gisteren, waar ik aangaf dat het woestijngedeelte maar weinig woestijn had. Nou, vandaag kan ik het krijgen blijkbaar. Vrijwel de gehele dag is een zandbak met dorre op het oog dode struiken, joshua trees, een aantal verdwaalde cactussen, los zand waar ik doorheen moet ploeteren, volop zon, idioot heet en geen water.

    De watersituatie houd me nog steeds bezig, de eerste cache is op 7km. Ik ben er al vrij snel en heb mijn plan ‘uitgewerkt’ voor vandaag. Ik neem 6L mee, de volgende cache is 25km verderop maar het is niet gegarandeerd dat er nog water is (maar van wat ik verneem wel hoogst waarschijnlijk). Mocht er geen water zijn dan heb ik nog ongeveer 2.5L over, dat is genoeg voor de volgende 32km als ik in de avonduren en in de nacht loop.

    Na verschillende uren door de woestijn ploeteren, waarbij ik de 1000km marker (🤘😎) 2x passeer (blijkbaar is de verhouding tussen km/mijl niet bij iedereen hetzelfde) kom ik bij de cache, gelukkig is er water! Geen nachtelijke avonturen vandaag. Ik zoek een plekje in de schaduw, les mijn dorst, stil mijn honger en doe een dutje.

    Ik word wakker als ik ‘huit heures et demi’ hoor, ik denk ‘hoe laat? En waar de fuck ben ik’. Ik kijk om me heen en zie dat niet de alpen ben, ik zie twee mannen passeren maar ik kan er niet opmaken of ze Frans zijn. Dat moet wel toch, sinds wanneer droom ik in het Frans…

    Afijn, het is al 15:30, de grootste hitte is voorbij, tijd om de benenwagen weer te starten. Wederom neem ik een aardige hoeveelheid water mee, 5L, voor de volgende 32km en voor het avondeten. Er moet 500m geklommen worden om te ontsnappen aan de woestijn, nu het wat afgekoeld is en er een briesje opsteekt is dat geen straf.

    Het is 18:30 als ik kamp maak, maar eerst nog wat eten. Vandaag heb ik een Knorr rijst pakketje met couscous en wat extra champignon kruiden 😋.

    👋👋
    Read more