Satellite
Show on map
  • Day 34

    Dag 31, Kennedy Meadows

    May 29, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 16 °C

    Kennedy freaking Meadows man!

    KM is een iconische stop op de PCT, het markeert het eind van de woestijn en begin van de Sierra. Zand en hitte wordt ingeruild voor hoogte en sneeuw.

    Rond 10:00 uur kom ik aan bij de general store en word ontvangen met luid applaus en gejoel (wat niet enkel hij mij het geval is, elke wandelaar word zo ontvangen). Ik heb mijn nieuwe schoenen, sokken en microspikes hier gestuurd. Ik pik mijn spullen op in de store, koop een cola en schuif aan op het dek bij mijn ‘collega’s’.

    Ik heb afgelopen dagen mijn logistiek voor de Sierra uitgedacht en ik wil even polsen wat de rest doet. Voor de Sierra is het wat anders dan het voorgaande gedeelte, er zijn nauwelijks dorpen in de buurt van het pad en bevoorrading is dus moeilijker. Er zijn tig opties om door deze sectie te komen, maar geen makkelijke of meest voor de hand liggende. Nu is water geen probleem meer maar wordt eten een ‘uitdaging’. Blijkbaar is mijn aanpak compleet anders dan hoe het gros van de wandelaars het wil gaan doen, waarom ben ik niet verbaasd? Ik ben niet overtuigd dat de meest gebruikelijke aanpak de beste is, ik blijf bij mijn gekozen strategie.

    Om 12:00 is er een ‘busje’ die wat verderop het dorp in gaat naar Grumpy Bear Retreat. Het is een bar/restaurant waar tevens gekampeerd kan worden. Douches en wasmachine zijn gratis. Ik bestel wat lunch, zet mijn tent op, ga in de douche en was mijn kleren. Bijna klaar om weer terug te keren op de PCT.

    Eerst nog een stop bij de buurman, een outdoor winkeltje waar ik mijn bear can al gehuurd heb en waar ik nog wat eten koop voor de volgende kilometers. In dit gedeelte is een bear can verplicht, wat in mijn geval een luchtdichte pot is waar een beer als het goed is niet in kan. Morgen maar eens kijken hoe ik dat in mijn tas krijg.

    De rest van de dag breng ik door op het terras bij de bar, ontmoet weer een zooi nieuwe mensen. Verhalen en bier wordt gedeeld. Prima semi rustdag, maar ik wil zo graag verder, ik kijk zo uit naar uit volgende deel. De Sierra! De reden dat de PCT überhaupt ooit op mijn radar is gekomen.

    Ik wil nog even vermelden dat er waarschijnlijk geen bereik is in de Sierra, dus verwacht aub geen dagelijkse updates. Zodra ik in een dorp kom probeer ik ze zsm eruit te krijgen, maar ook het aantal dorpen is beperkt. Er kan zomaar eens een week tussen updates zitten, maak je geen zorgen, ze komen!
    Read more