Satellite
Show on map
  • Day 65

    Dag 62, Halverwege

    June 29, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 15 °C

    Ik begin vandaag aan mijn derde maand op de PCT en er is een belangrijke mijlpaal die vandaag langs komt. Op ongeveer twee uur lopen van mijn kampeerplek is de marker die het middenpunt van de PCT aangeeft. Voordat ik daar ben moet ik blijkbaar eerst nog een stukje klimmen en wat me behoorlijk over de zeik helpt is dat het op de noordzijde van de berg is. We horen nooit de noordzijde te beklimmen, tenzij de zuidzijde een verticale wand is wat niet het geval is. Het maakt allemaal niet veel uit, maar het heeft mij aardig boos gemaakt deze ochtend 😉.

    Als ik bij het middenpunt kom bekijk ik het ‘monument’, maar het lijkt me verder niet warm of koud te maken. Ik eet wat, moet er toch even bij stil staan, een belangrijke mijlpaal. Als ik wegloop bij het monument begin ik er wat over na te denken en realiseer ik me dat nu het grootste deel van de tocht achter me ligt. Ik krijg een brok in mijn keel en een traan in mijn oog. Tot op dit moment weet ik niet precies wat dat te weeg bracht, ik denk een cocktail van emoties. Vreugde, voldoening maar ook realisatie van de (snelle) eindigheid. Wat het ook was, het doet wel wat met me, daar ben ik toch wel blij mee.

    Nu snel naar Chester, het volgende dorp om deze mijlpaal te vieren met een burger en een jumbo milkshake. Om 11:00 ben ik bij de weg en steek mijn duim in de lucht, een kwartiertje later komt ‘neighbour’ ook aan bij de weg. Nog een kwartier later lukt het ons om een lift te regelen het dorp in. Erg vriendelijke mensen die zelfs voor ons de lunch willen betalen.

    Na de lunch nog even naar de supermarkt, wat rondhangen met mijn ‘collega’s’ en dan weer terug naar het pad. Een lift terug hebben we sneller geregeld, misschien omdat er nu een jongedame bij is 🤔.

    Eenmaal terug doe ik nog een dikke 15km en dat is het dan wel voor de dag. Oh en het bos is weer groen, dat stemt mij extra vrolijk zo aan het einde van de dag.

    🎵Woah we’re halfway there, woah livin on the mountain air. Take my hand, we’ll make it I swear. Woah livin on the mountain air🎵

    👋👋
    Read more