Satellite
Show on map
  • Day 66

    Dag 63, Lassen national park

    June 30, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 15 °C

    Blijkbaar heb ik voor de tweede dag op rij een klein stukje groene oase gevonden. Niet ver vanaf waar ik mijn kampement gemaakt heb is alles alweer totaal verbrand. Daar gaan we weer, nog een dag door het as stappen.

    Het pad gaat vandaag door Lassen park, waar ik wel wat goede dingen over gehoord heb. Maar die zijn ook allemaal letterlijk in rook opgegaan. Het enige een beetje interessante in dit 30km deel is een geiser en een meer met kokend water. Voor de rest lijkt het uitgestorven en is er weinig te zien. Mount Lassen houd me gezelschap in de middag, een vulkaan die er nog wel aantrekkelijk uitziet. Te ver weg om te beklimmen (al weet ik ook niet of ik dat nog kan opbrengen op dit moment).

    Mijn plan voor vandaag is om in Old Station te eindigen, er is daar een tankstation dat wat eten verkoopt (en mogelijkheid tot opwarmen in de magnetron) en je mag kamperen achter het tankstation. Er is ook een camperpark waar je kan douchen voor $5. Klinkt mij allemaal prima. Echter, als ik eraan kom is er eerst het camperpark en pas 7km verder het tankstation. Dus ik moet nu kiezen tussen eten of douchen. Beide kan niet, daar is het al te laat voor, dan ben ik niet voor sluitingstijd bij het tankstation..

    Ik kies voor het eten, douchen kan altijd nog 🥴. Ik fris me een beetje op in de toiletruimte, dat as is zo fijn en plakt overal aanvast. Ik draag een lange broek, maar het zit tot voorbij mijn knieën. Een beetje frisser zet ik mijn tent op en sluit alweer een dag af.

    Ik ben nu als het goed is uit het ‘brand gebied’, dat beloofd wat 😊.

    👋👋
    Read more