Satellite
Show on map
  • Day 90

    Dag 87, Meer of minder bos

    July 24, 2022 in the United States ⋅ 🌙 21 °C

    Ik begin vandaag met het werk van gisteren ongedaan te maken. Het pad daalt weer stevig af en ik ben weer in wat ik denk dat het regenwoud is.

    Dan weer terug omhoog, op de klim kom ik trail crew tegen. Mensen die bomen van het pad halen en bosjes etc snoeien. Ik bedank ze voor het harde werk en ze bieden mij een sinaasappel aan. Nice.

    De klim lijdt niet tot veel spectaculairs, ik kan het bos niet ontsnappen. Niet veel later daalt het pad weer tot ongeveer zeeniveau om na 10 vlakke kilometers toch weer tot boven de 1000m te klimmen. Wat is dit voor een ongein.

    Het regenwoud lijkt wat te veranderen in een regulier bos naarmate ik weer hoger kom. Pas aan het eind van de klim kan ik weer een eindje weg kijken. Mount Adams prijkt aan de horizon, het is 17:30, mooie tijd om hier even wat te eten.

    Ook nu is het weer afdalen maar gelukkig niet meer zo ver. Rond de klok van zeven kom ik Erik en Oaty tegen, een Nederlands koppel die ik ontmoet en laatst gezien heb in Acua Dulce, way back when. We praten wat bij, Erik is in het ziekenhuis belandt, ze zijn terug gegaan naar Nederland en nu weer hier om toch nog enkele stukken te lopen. Een uurtje later loop ik toch maar weer aan, mijn kampeerplekkie is 3,5km verderop.

    👋👋
    Read more