Satellite
Show on map
  • Day 101

    Dag 98, Na zonneschijn komt regen

    August 4, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 6 °C

    Als ik mijn tas in pak begint het wat te druppelen, vannacht heeft het ook wat geregend aan mijn tent te zien. De mist en wolken om me heen verraden ook niet veel goeds, ik haal mijn regenjas maar vast tevoorschijn.

    Ik ben niet lang onderweg of het begint al wat serieuzer te regenen. Ik kan me er niet echt druk om maken, het is enkel jammer dat de omgeving nu schuil gaat achter een dik wolkendek.

    Ik moet nog een stukje klimmen en het gaat verder waar ik het gisteren achter gelaten heb, veel bomen over het pad en veel begroeiing. Vooral dat laatste is nu extra vervelend, van de regen word ik niet eens zo gek nat, van de natte bosjes wel.

    Als ik in de buurt kom van het eind van de klim is het wat droger en de begroeiing ook weg. Links en rechts probeert de zon wat door te breken waardoor ik kleine delen van de omgeving kan zien. De rest is nog steeds gehuld in een sluier van mist. Op de afdaling ligt nog aardig wat sneeuw, maar veel minder dan waar ik voor gewaarschuwd ben. Dat is mooi, het is wel wat lastig om de juiste koers aan te houden nu mijn zicht ook beperkt is.

    Als ik weer afdaal begint het opnieuw te regenen en word wederom zeiknat van de bosjes waar ik me een weg doorheen moet zien te worstelen.

    Het is 14:00 als het opklaart, dan ben ik alweer diep in het bos, waar de zon me alsnog nauwelijks kan bereiken. Wel een stuk aangenamer nu het droog is, ik klaag niet hoor, dit is de eerste dag dat het regent terwijl ik aan de wandel ben, dat had slechter uit kunnen pakken.

    De boswandeling is lang vandaag en ik weet hem niet meer te ontsnappen. Ik ga morgen direct ver omhoog, hopelijk zonder regenwolken zodat ik weer zie waarin ik me begeef.

    👋👋
    Read more