Satellite
Show on map
  • Day 2

    Dag 2, Mojo

    May 9 in the United States ⋅ 🌬 27 °C

    Ik wil vroeg van start vandaag, een paar kilometers maken voordat het erg warm wordt. 5:00 uur de wekker, 5:30 de rugzak weer op mijn rug. Het is nog donker wat ik niet verwacht had, met mijn hoofdlampje op mijn hoofd baan ik me een weg door de woestijn. Het is lastig het pad te volgen, maar dat doet er ook niet echt toe. Het is een lang uitgestrekte open vlakte met lage begroeiing, dus zolang ik een soort van noordelijke richting aan houd komt het wel goed. Wat vervelend is, is dat alles wat er groeit me wil prikken, steken, krassen of anderzijds verwonden, beetje opletten is wel nodig.

    De dag vliegt voorbij, het is allemaal vrij vlak wel vaak rotsachtig maar ik kan een aardig tempo aanhouden. Ik maak enkele stops als ik wat schaduw vind (even uit de zon 🥵), of bij de enkele schaarse plekken waar wat water te halen is.

    Het word nog even spannend als ik een zooitje koeien passeer waarvan er in ieder geval twee stieren zijn die mij nauwlettend in de gaten houden. Maar zij hebben gelukkig ook geen zin in een confrontatie 😅

    Rond de klok van drieen, bij een watertank waar we even gestopt zijn, zeg ik voorlopig gedag tegen beaver. Hij heeft grotere plannen dan ik voor vandaag, ik heb niet de energie om hem te kunnen volgen, mijn lichaam moet nog even wennen aan dit ‘fysieke geweld’. Maw, nog even mijn mojo vinden. Daarover gesproken, ik ben nog zoekende naar mijn trail ritme, vanochtend was ik mijn tent op aan het ruimen met nog spullen erin, ik heb een waterfles ergens achtergelaten die gelukkig geretourneerd is door beaver en het inschatten wat ik aan water nodig heb is nog niet ‘on point’, waardoor ik standaard ongeveer een liter te veel bij heb (maar ja, better safe then sorry).

    Na mijn pauze vervolg ik de route, zonder echt een plan voor de rest van de dag. Ik heb voldoende water bij om de nacht door te komen. Niet gedacht/gehoopt dat ik nog bijna 10km moest lopen voordat ik een beetje geschikte kampeerplek heb gevonden.

    Excuses ik blijf maar typen, ik moet ook iets doen om de avond door te komen nu ik alleen kampeer 😜.

    👋👋
    Read more