Satellit
Auf Karte anzeigen
  • Tag 3

    Dag 3, terug in Lordsburg

    10. Mai in den USA ⋅ ☀️ 29 °C

    Omdat ik gisteren verder gegaan ben dan gepland, ben ik nu op net wat minder dan 50km van Lordsburg, dus het is bijna zonde om er niet direct heen te gaan. Daarbij ben ik al toe aan een douche, onvoorstelbaar hoe snel je vies word in een hete, droge zanderige omgeving.

    Ongeveer dezelfde tijd als de voorgaande dag ben ik klaar om weer te vertrekken, met als doel voor vandaag dus Lordsburg. De eerste uurtjes zijn erg aangenaam, er hangen wat wolken voor de zon waardoor de temperatuur relatief laag blijft. Maar nog ruim voor lunchtijd verdampen de wolken en word het warm, of zeg maar rustig heet.

    De CDT hier is nog steeds erg vlak dus een mooi tempo handhaven is niet moeilijk. Ik maak de noodzakelijke stops om water aan te vullen als dat mogelijk is en de enkele schaarse keer dat er een boom staat duik ik er even onder om aan de zon te ontsnappen.

    Gelukkig is mijn verkoudheid inmiddels wat op de weg terug, met de droge lucht hier is het geen pretje om zoveel snot te produceren. Het droogt vrijwel meteen op waardoor mijn neus verstopt raakt, wat ik dan telkens weer kan ‘opruimen’ als ik een beetje normaal wil kunnen ademhalen (ja smerig karweitje, maar jullie hoeven het niet te doen 😜) .

    Tegen vijven ben ik weer terug in Lordsburg. Hier heb ik drie dagen geleden 100+ dollar betaald voor een shuttle die me naar de grens bracht zodat ik door dit onherbergzame terrein terug kon lopen, het gevoel dat hier iets niet klopt bekruipt me 🤔😉.

    Ik regel een motel kamer en ga direct in de douche/bad. Gvd, wat stroomt er een vuil van me af. Opgefrist ga ik even op bed liggen om daarna wat te gaan eten. Ik heb afgelopen dagen wat te veel gedaan merk ik nu, mijn voeten voelen enigszins pijnlijk aan nu. Hopelijk trekt dat wat bij morgen, wat maar een korte dag word. Eerst nog weer wat aansterken.

    👋👋
    Weiterlesen