6e Etappe Rupt naar Rheinfelden.

July 18, 2017 in Germany ⋅ ⛅ 27 °C

Vandaag een drielandenreis. Van de vogezen, frankrijk naar zwitserland naar duitsland. We kunnen zitten nu in Rheinfelden. Wat een hitte vandaag Pffffffff😓😓.
    Een prachtig begin door de Vogezen, schitterende groene bergen en leuke duits aandoende huizen. Na 20 km de eerste en tevens laatste klim van de dag. Deze viel gelukkig mee. Venijnig stijl maar niet zo lang. Halverwege zijn we nog gestopt om bij de oorsprong van de Moezel te kijken. Mooi monumentje met weergave in brons van de loop van de Moezel. Lekker onze verhitte hoofden kunnen koelen met vers Moezelwater. Na de verkoeling deel twee van de klim. Extra venijnig, maar gelukkig nog korter. Daarna de beloning, met sneltreinvaart over een mooie rustige asfalt weg zonder haarspeld bochten naar beneden. Verder via vals plat afgedaald naar Thann en Basel.
    In Thann koffie gedronken met Tarte flambee. Wij dachten Tarte, dat is taart, maar in frankrijk hebben ze daar een ander begrip van. Het bleek een zeer dunne pizza achtige deegbodem te zijn, als een pizza in de oven gebakken, met daarop appel en wat stroop. Wel lekker hoor. Maar Jan was zeer teleurgesteld, want hij had een echte appelpunt verwacht. Op weg naar Basel.
    In Basel WEER routeproblemen. Scheisse! Eindelijk een mooi fietspad gevonden langs de Rijn...is het na 500 meter afgesloten met een héél stevig het van Zwitserse kwaliteit. Er stond wel uitleg bij. I.vm veiligheidsredenen is deze Europese fietsroute gesloten van maandagochtend 06:00 tot zaterdagochtend 06:00. Alleen het weekend open dus. Weer omkeren en dan maar dwars door het drukke en snikhete Basel de weg weer zien te vinden.
    Na 130 km zeer vermoeid en uitgedroogd gearriveerd bij het hotel. Meteen douchen, Jan eerst, helaas, tegenslag de douche had alleen heet water. 💥⚡️💣!
    Het eten bij de chinees om de hoek was echter weer heerlijk, er was ook een lopende band met sushi en andere kleine gerechten bij, inclusief toetjes. Met een biertje erbij en wat grappen en grollen onderling, was het al met al toch weer een geslaagde dag.