Finale,De klim naar Madonna Del Ghisallo

July 23, 2017 in Italy ⋅ ☀️ 22 °C

Vanaf het hotel ging het direct stijl omhoog (14%). Dat was teveel voor mijn vermoeide,verkouden en licht gehavende lijf.
    Na 2 km ben ik afgestapt en een km of 6 met de auto meegereden. Om gezamelijk boven aan te komen heb ik de laatste 500m weer gefietst. Einddoel bereikt. Fantastisch gevoel😃
    Veel Italiaanse wielrenners rijden op zondagochtend naar het kerkje en komen daar samen om een stukje van de dienst mee te pikken. Ook veel locale oudere mensen komen naar de dienst.
    Er is ook een kleine markt met souvenirspulletjes.
    Wij hebben ook een stukje van de dienst bijgewoond en daarna taart gegeten en prosecco gedronken in de schaduw van een grote boom.
    Tijdens de dienst hebben Jan en ik wel een traantje gelaten tijden het lezen van deze tekst;

En God schiep de fiets tot nut van de mens.
    Instrument van inspanning op de steile levenspaden.
    Op deze berg is nu het moment gekomen van een sportief eerbetoon
    van mensen die altijd de bitterheid in de kracht en de zoetheid in de opoffering gevoeld hebben.

Deze mooie tekst staat op het fietsmonument naast het kerkje. Jan heeft deze even laten vertalen door zijn zus..
    Verder nog in het wielermuseum gekeken en wat mooie foto's gemaakt voor de blog.
    's avonds nog even in Bellagio rondgekeken en in een smal straatje op de berghelling lekker Italiaans gegeten.
    Na het bereiken van het einddoel komt nu de uitgestelde vermoeidheid naar boven.
    Het was een fantastische en leerzame ervaring. Een oefening in doorzettingsvermogen, flexibiliteit, geduld en improvisatie. Een reis door een stukje Europa, met landelijke verschillen maar toch met dezelfde menselijke behoeften.
    Bedankt allemaal dat jullie mij ondersteund hebben leuke motiverende en lieve opmerkingen.
    Jos