Indonesië

October 2016
A short but fine adventure by Our Little Pineapple Life Read more
  • 0kilometers

Het eiland leven is over...Of toch niet?

October 5, 2016 in Indonesia ⋅ ☀️ 28 °C

Oké het is een tijd geleden dat we wat hebben geschreven, maar dat heeft mede te maken doordat deze app mij in de steek heeft gelaten een aantal weken geleden. Ik had 2 uur besteed aan een leuk verhaal over ons mooie verblijf op Pumpkin, maar op het moment dat ik het wilde uploaden crashte de app en was alles weg. Dus sorry dat we een tijd niks hebben laten horen, maar we zijn er wel nog! En misschien wel beter dan ooit.

Na 2 maanden geleefd te hebben op Pumpkin is het dan eindelijk toch zo ver om naar het volgende hoofdstuk te gaan. We vonden het erg lastig om het eiland te verlaten, want we hadden gewoon een hele goede band opgebouwd met Laureth, Wayne, Indi en het eiland natuurlijk. We kijken op het moment terug op het eiland als de beste tijd van ons leven, we hebben namelijk alles mogen meemaken op dit eiland waar we van droomde, om wat voorbeelden te noemen:
    ✔ Met walvissen snorkelen
    ✔ Naast dolfijnen kayakken
    ✔ Met schildpadden snorkelen
    ✔ Met haaien zwemmen ( Wobbegong haai, geen gevaarlijke )
    ✔ The great barrier reef verkennen
    ✔ Cottages schoonmaken

Oké die laatste was geen droom van ons, maar ik wil jullie gewoon laten weten dat we ook echt wel werkte hoor!
    Maar na al deze dingen gedaan te hebben, konden we dan toch wel met een gerust hart het eiland verlaten.

Op 3 Oktober was het zover, en zaten we op de boot terug naar Yeppoon. We werden opgewacht door de lokale dokter, die we hadden leren kennen op het eiland, en hij wilde ons maar al te graag brengen naar het vliegveld. Voordat we naar het vliegveld gingen zijn we nog even wezen shoppen in Rockhampton, hier heb ik mijn eerste spiegelreflexcamera aangeschaft! Dus bereid jullie maar voor dat ik iedereen ga stalken met al mijn mooie foto's. Vanaf Rockhampton vlogen we naar Townsville, vanaf Townsville naar Bali, en vanaf Bali vlogen we na 8 uur op het vliegveld geslapen te hebben door naar Lombok.
    Op 4 Oktober kwamen we om half tien in de morgen aan in Lombok, en wauw! Wat een cultuurshock maakte wij mee. We wisten natuurlijk al dat als we naar Indonesië gingen, dat het allemaal een stuk anders zou zijn dan op ons oud vertrouwde eilandje in Australië. Op het vliegveld aangekomen kwamen Lotte d'r ware skills meteen naar boven en liep ze naar random backpackers om te vragen of ze een taxi wilde delen met ons, geloof me, Lotte is handig om mee te reizen! Onze eerste 2 dagen wilde we in Kuta gaan verblijven, dit klinkt voor iedereen natuurlijk bekend maar nee dit is geen Kuta zoals op Bali.
    Kuta Lombok is een heel rustig surfdorpje met heel veel homestays en leuke kleine restaurantjes. We hadden natuurlijk niks geboekt en we waren te moe om te onderhandelen of om te kijken welk guesthouse het beste was, dus verbleven we in de eerste de beste die we tegen kwamen. Op dit moment verblijven we dus in Dream Hotel, het bevalt ons erg goed. We hebben onze eigen privé bungalow met airconditioning, eigen badkamer met warm water en een leuk balkonnetje. Dus ik denk dat we het niet slecht gedaan hebben!
    Nadat we ingecheckt hadden liepen we even door de 2 kleine straatjes die Kuta te bieden heeft.Wat ons wel verbaast is dat het hier zo rustig is! Overal waar we zijn hebben we bijna het strand of restaurant voor onszelf, blijkbaar zijn we hier in het laagseizoen en is het rond Mei en Augustus hier wel een stukje drukker. Maar zelfs dan zal het hier nooit zo druk zijn met toeristen als op Bali ( is ons verteld door de locals, wij kunnen natuurlijk nog niet vergelijken). Nadat we het dorpje bekeken hadden liepen we door naar het strand. We hadden gelezen dat dit niet het mooiste strand zou zijn van Lombok, maar aangekomen op het strand werden we goed verast met een prachtig strand. Maar aangezien dit strand beschreven stond als '1 van de mindere stranden' waren we toch wel benieuwd naar de mooiere stranden, dus besloten we om een scooter te huren voor de komende 2 dagen.
    Iedereen rijdt op het eiland een scooter, en net zoals in heel Azië rijden ze hard, onbeschoft, zonder regels, zonder helm en af en toe aan de verkeerde kant van de weg. De eerste dag besloten we naar het oosten te rijden waar het strand Tanjung Aan lag, een hele vette surfspot met een prachtig wit strand en prachtig blauw water. Wij zijn veel gewend, maar ik denk dat dit strand toch net even een stuk mooier was dan Pumpkin. Nadat we heerlijk gezwommen hadden in het 30 graden warme zeewater, besloten we terug te gaan richting Kuta. In Kuta hebben we heerlijk geluncht bij een lokaal restaurant, en hebben we onze eerste Bintangetjes gedronken. In de avond zijn we uit eten gegaan met 2 Duitse meisjes die we hadden leren kennen in het guesthouse. 1 van hen had gelezen dat we naar Warung Rasta moesten voor goed lokaal eten en een reggae sfeer. Het eten was absoluut geweldig, het was het lekkerste wat we ooit hebben gegeten. We kijken erg uit om meer van de Indonesische keuken te proberen, want Kuta alleen al bied nog zoveel goede restaurantjes aan volgens de Lonely Planet. Vandaag gaan we richting het westen rijden van Kuta, richting Selong Blanak. Dit strand wordt beschreven als het mooiste strand van Lombok dus we zijn heel benieuwd!

Op 10 oktober komen Urf, Anne, Nino, Philip en Ward aan in Bali, en gaan we met z'n 7e rondreizen. We kijken erg veel uit naar de komende weken, want we zijn gewoon al helemaal verliefd op Indonesië! Dus zoals jullie horen hebben we het geweldig naar ons zin, al missen we iedereen wel zo af en toe. Ik probeer snel weer te schrijven om jullie op de hoogte te houden over onze tijd in Indo, en voor nu zeggen wij doeeeei.