Portugal
Monte da Lentisqueira

Van Salamanca naar Cajados

November 3, 2023 in Portugal ⋅ ☁️ 16 °C

Met de schoenen vol modder vertrokken vanuit Salamanca over tolwegen. Het voelt als een VIP dat je alleen een piepje hoort en de slagboom voor je open gaat. Je raakt wel het idee kwijt hoeveel het je kost op deze manier, maar na 6 dagen regen wil ik alleen maar zo snel mogelijk naar de zon.
      Op weg naar Cajados waar Hans Koopmans een stukje land gekocht heeft.
      Het eerste dat ik doe als ik in Portugal ben is een koffie met een pastel de nata bestellen. Dat was mijn favorite breakfast in Portugal. Omdat het in Portugal een uur vroeger is kon het makkelijk als ontbijt gekenmerkt worden. Het wegrestaurant zag er niet sfeervol uit, maar het smaakte er niet minder om.
      Over bijna verlaten wegen rijdend, soms een beetje regen en nog best wel wat wind. Net zoals gisteren zie ik af en toe nog vogels achteruit vliegen, wat een vervreemdend effect geeft.
      Uiteindelijk om 15.00 uur beland op het perceel van Hans waar nog veel gedaan moet worden om er met meerdere campers te kunnen staan. Er is al water en elektra maar het terrein zelf is nog niet bestand tegen het berijden met een voertuig zonder 4x4, ik kwam bijna vast te zitten.
      Gisteren is de partytent die stevig aan de grond verankerd stond gaan vliegen. Ook hier hebben ze dus nog last gehad van de storm.
      We zitten lekker buiten in een bleek zonnetje met een aangename temperatuur. Eindelijk mijn pak wijn aangesproken dat ik mee had uit Nederland met een camembertje uit Frankrijk. En hier aangevuld met brood, verse geitenkaas en droge worst. We hebben heerlijk gesmuld tot het al lang donker was, dat is hier nog een uur eerder dan thuis.
      Wat een prachtige Unimog heeft Hans, alhoewel toen ik hoorde dat die 1 op 5 loopt was ik niet meer zo enthousiast.
      De bedoeling was dat ik ging kijken of dit misschien een plekje voor mij was om te kunnen overwinteren in de toekomst, maar als ik eerlijk ben is dit nog niet een plekje met een thuisgevoel. Daarvoor moet ik nog even verder zoeken.
      Morgen ga ik richting Algarve voor mijn bezoek aan Souwie op Culatra.

Monte da Lentisqueira