Satellite
Show on map
  • Day 7

    Riomaggiore - Cinque Terre

    June 26, 2022 in Italy ⋅ ☀️ 27 °C

    Cinque Terre. Ett paradis på jorden. Det var faktiskt en gammal flickvän (eller ja, hon var väl inte så gammal egentligen) till mig som satte upp Cinque Terre på vår då gemensamma bucket-list. Jag skall erkänna att jag var väl inte jättepepp. Har du sett Venedig, Florens och Rom har du fått en ganska tydlig bild av allt vackert som Italien har att erbjuda resonerade jag. Jag skall villigt erkänna att jag hade fel. Väldigt fel. Man skall aldrig ångra något här i livet, brukade hon säga. Men rebellisk som jag är ångrar jag faktiskt att vi aldrig åkte hit. Dumma beslut brukar ofta gå att korrigera, även om det är svårsvald manlig stolthet som står på spel. Så därför står jag nu här och njuter för fullt i mitt eget sällskap. Ibland blommar falukorven. Ibland får man måla dit dem själv.Read more