Satellite
Show on map
  • Day 1

    Vertrek

    May 13, 2021 in the Netherlands ⋅ ☁️ 10 °C

    Alle spullen weer bij elkaar graaien. Slaapzak, tent, luchtbed, kleding voor alle weersomstandigheden.

    Dit wordt de eerste vakantie die langer duurt dan een weekendje die ik vanuit mijn eigen huisje in Woubrugge moet inpakken. Ondanks ik alle spullen zelf een plek heb geven in huis moet ik soms toch flink zoeken.

    Rond 12 uur heb ik alles in de rode Seat mii kunnen krijgen en klaar voor vertrek om naar camping Arnhem te gaan. Deze camping is niet nieuw. Ben er al 2 keer geweest. Omdat er een reisbeperking is in Nederland mogen we op dit moment niet het buitenland in als het niet noodzakelijk is. Dus leek dit weer een prima uitvalsbasis voor de komende tijd.

    Bij aankomst bij de receptie aangemeld en de plek D60 opgezocht waar mijn ouders ook staan. Ik zet mijn tent daarnaast neer.

    De middag was heerlijk zonnig. In de avond hebben we een geïmproviseerde barbecue gehouden. Omdat het Hemelvaart is is er een hoop dicht waaronder de supermarkten. Maar de camping winkel is wel open en daar wat vlees en een stokbroodje gehaald.

    Maar rond 19 uur begon het. Grote flinke bui boven Arnhem en bij bleef hangen! Regen heeft urenlang naar beneden gevallen. Ik had alleen 1 fout gemaakt. Ik had niet goed gekeken hoe de grond afloopt en de regen ging zo mijn voortent in. Handdoeken nat maar mijn kledingtas gelukkig van binnen nog droog. Rond 22 uur werd het minder en heb ik met mijn vader snel de tent 180 graden gedraaid dat de regen onder de tent door gaat plaats van er in.

    Slaapkabine was gelukkig alles droog dus slapen moest wel lukken. Hopelijk is het morgen ochtend droog dat ik mijn voortent weer droog kan maken en weer kan gaan gebruiken.
    Read more