P travel

Joined July 2015Living in: Alphen aan den Rijn, Netherlands

De terugweg

August 29 in the Netherlands ⋅ ⛅ 19 °C

Om 7:30 opgestaan om spullen te pakken en klaar te maken voor de terug. Snel ontbeten alles bij elkaar geraapt, al het afval, flessen en spullen weggegooid.

Uiteindelijk vertrokken we rond 9 uur vanaf het appartement. Ik zat bij Melle in de auto samen met Jolie. Rond 12:30 even gestopt voor tanken en lunch.

18:00 uur waren we bij de laatste tankstation voor de grens van Nederland. Nu alleen nog naar Tiel voor spullen van Jorian te brengen en dan richting Alphen.

Dag 9: rust dag

August 28 in Czech Republic ⋅ ⛅ 27 °C

Vandaag werdt iedereen wel brak wakker van al het alcohol wat er naar binnen gegoten is.

Over vandaag kan ik kort zijn. Ik heb met een groepje lekker in het appartement wezen hangen. Beetje gamen, YouTube, magic en vooral slapen.

Mark en Heleen zijn nog gaan winkelen in de stad en kwamen terug een chocolade taartje voor john en een fles absint. Hij is vandaag jarig.

In de avond zijn we bij het treintjes restaurant gaan eten. Bediening was erg onder bemand en duurde flink lang voor we eten en drinken konden bestellen.

Het drinken wordt gebracht met een trein die je tafel op rijdt. Eten met de hand. Ik had een hamburger met pulled pork met bacon. Daarna lekker weer naar het appartement gegaan. Spullen alvast inpakken voor de terugweg.

Morgen 9 uur in de auto terug naar Nederland. Wordt een lange zit.

Dag 8: biertuin

August 27 in Czech Republic ⋅ ⛅ 24 °C

Vandaag weer de stad in. Paar van de jongens wou kijken naar nieuwe schoenen, hobby spullen en natuurlijk bier. In de middag gegeten bij de KFC.

Daarna naar een winkel gegaan voor magic spullen om misschien nog mooie deal te scoren. Daarna de berg opgeklommen aan de andere kant van de rivier om een biertuin op te zoeken met mooi uitzicht. Uitzicht was zeker mooi over de binnenstad van Praag.

In de avond lekker gegeten bij een mexicaans/ Italiaans restaurant. Ik heb daar pizza gegeten.
    Op de terugweg langs een avond winkel gelopen voor ijs en drank.

In het appartement begonnen we met een pepermunt likeur en daarna hoop drank verder. Rond 12 uur in de nacht was John erg dronken dat hij naar bed is begeleid en is de rest ook maar gestopt. Ik zelf was ik goed ver. (Nu ik dit in de ochtend tik voel ik ook nog beetje draaierig). Maar was wel een leuke avond.

Dag 7: zwemmen

August 26 in Czech Republic ⋅ ⛅ 26 °C

In de ochtend en middag lekker weinig gedaan. Wat spelletjes gespeeld op de switch en magic op de laptop.

Rond 15 uur zijn we met het OV naar het grote zwembad Aqua Palace gegaan. Koste ons ruim een uur om daar te komen met bus en een keer overstappen.

Bij aankomst kreeg iedereen een bandje (met het bandje betaal je in het zwembad) en een kleedkamer sector aangewezen. Ik zat in groen en deel van de groep in blauw. Omgekleed, douchen (blijkbaar moet je in Tsjechië naakt douchen in het zwembad) en water in plozen en alles verkennen.

Zwembad is opgedeeld in 4 delen: glijbanen, golfslagbad met kinder gedeelte, relax met wedstrijdbad en bubbelbaden en buitenbad.

Buitenbad had een bar in het water met goed betaalbaar bier. Binnen hadden ze 12 glijbanen. Waar van 1 direct in de wildwaterbaan uit kwam.

We hebben alle glijbanen wel een paar keer gehad. Zeker omdat na mate de avond vorderde het steeds rustiger werdt. Ook was er een brede glijbaan waar je met een band van 3 personen in paste. Daar zijn we met paar banden achter elkaar. We gingen uiteindelijk zo hard dat we het plafond aantikte met ons hoofd. Wildwaterbaan zijn we heel vaak afgeweest zeker omdat hij later op de avond wilder was geworden.

Voor sluitingstijd was er een lazer show in het golfslagbad. En werdt een soort regen gordijn aangezet waar de lezer projectie op afgebeeld werdt. Kwamen verschillende muziek nummers langs met grappige projecties.

Na thuiskomst lekker nachos gemaakt en lekker met een biertje naborrelen. Na een tijd storten iedereen in, en is iedereen naar bed gegaan.

Dag 6: even de stad uit

August 25 in Czech Republic ⋅ ☁️ 25 °C

aan het eind van de ochtend zij we de stad uit gegaan voor potje minigolf met een piraten thema aan de buitenzijde van de stad.

Na de midgetgolf zijn we gaan lunchen bij een restaurant met een biertje en ik een lekkere burger die echt goed was.

In de avond zij we gaan eten bij tgi Friday. Grote Amerikaanse keten. Helaas naast genoeg vet eten viel het erg tegen. Uienringen niet gaar en vooral erg duur. Maar de cheesecake met ananas was daarin tegen erg lekker.

In de avond lekker weer in het appartement gechilled.

Dag 5: de stad in

August 24 in Czech Republic ⋅ ⛅ 23 °C

Ik werdt gewekt door Mark in de ochtend dat het ontbijt klaar staat. Na rustig te hebben ontbeten zijn we met de metro naar de binnenstad gegaan om de stad te gaan verkennen.

Als eerste zijn we gestopt bij hamleys. Dat is een enorme speelgoed winkel. Daar staat een draaimolen in de winkel, een glijbaan, demonstraties van speelgoed en nog wat kleine activiteiten. De rest tussen winkels en restaurants geslentert

In de middag zijn we met een kleine groep gaan lunchen bij Hooters. (Dat is een Amerikaanse keten dat betekent staat om de sexy serveersters.) Dat chicken wings gegeten die niet echt lekker waren.

Daarna in de stad van terras naar terras gegaan voor drinken waaronder veel bier.

In de avond bij crazy cow (steakhouse) gegeten waar lekkere biefstuk heb gegeten.

In de avond weer lekker chillen in het appartement met wat bier.

Never miss updates of P travel with our app: