Laatste camping

August 22, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 28 °C

Vanochtend ruw wakker geworden door hoop herrie rond de camping. Auto's die verplaatsen met veel herrie en golfkarretje met achteruit pieper. Wel was mijn ontbijt al om half acht bezorgt bij mijn tent terwijl ik nog beetje versuft probeerde te slapen.

Lekker opgefrist, gegeten en daarna Metz in voor een ochtend wandeling. Natuurlijk weer enorme kerken en kust objecten. Helaas heb ik de licht kust gemist die in de avond op de gebouwen schijnt.

Na de wandeling betaald en auto weer ingestapt op weg naar Duitsland. In Luxemburg de auto vol gegooid voor 1,63 euro per liter. Nog steeds duur maar wel de goedkoopste tot nu toe.

In Duitsland veel heuvels op en af. Klein stukje auto kunnen uitproberen hoe hard die kan. Kwam rond de 150 kilometer per uur. Wat files en oponthoud verder in camping in Keulen aangekomen.

Kom je aan. Receptie dicht tot 15 uur. Zwembad dicht op maandag. Top, frisse duik nemen gaat niet eens.... Eindelijk aan kunnen melden bij beheerde (die alleen Duits praat). Auto uitladen en alles naar de plek dragen want kan geen auto het veld op. Verder bijna geen mobiel bereik.

Naar de supermarkt geweest. Natuurlijk onder de 10€ niet kunnen pinnen, statiegeld op blikjes. Welkom in Duitsland!