Satellite
Show on map
  • Day 23

    Weer naar huis

    August 27, 2022 in the Netherlands ⋅ ⛅ 22 °C

    3604.5 kilometer verder ben ik weer thuis aangekomen. Reis die ik van te voren had gepland wat aangepast door het weer. Algemeen tevreden met de keuzes die ik onderweg daarvoor heb gemaakt. En heerlijk om zo flexibel te zijn.

    Tijdens de 2 weken alleen op stap geweest te zijn heb ik wel wat geleerd. Ik kan mij prima zelf redden in Frankrijk waarvan ik de taal niet spreek.

    Toen ik de beslissing moest maken in de Ardèche omdat er slecht weer aan kwam, wou ik graag iemand mening of ik een goede keus zou maken om richting (West) Toulouse te gaan. Om die knoop door te hakken koste me best moeite. Maar nadat ik in Toulouse was en zien hoe erg het weer oost Frankrijk en Zwitserland was voelde het toch goed.

    Spontaan zijn en leven in het moment voelde goed. Niemand die je tegenhoudt, mee moet overleggen of rekening mee moet houden is heerlijk. Waar ik bang voor was om zo lang alleen te zijn viel veel minder erg dat ik dacht. Om de paar dagen bel ik mijn ouders om eens even bij te praten en mijn verhaal even kwijt te kunnen. Onderweg veel interessante mensen tegen gekomen die ook leuke trips aan het maken zijn naar allerlei bestemmingen.

    Dit was een geslaagde vakantie waarbij ik dingen hen gedaan die eigenlijk nooit zou doen en spontaner dan ik normaal doe. Ik zou zeker zo weer op vakantie willen gaan. Maar misschien eens wel een ander land dan Frankrijk.
    Read more