Bled dag 1 - Slovenië

July 12, 2022 in Slovenia ⋅ ⛅ 25 °C

Rond de middag in Bled aangekomen. De weg naar ons huisje was onverhard en we zitten midden in de natuur. Zitten naast de rivier waar de zipline overkomt en onze buren hebben een rafting en kajak verhuur bedrijf, dus dat is een activiteit voor morgen 😀

We konden gelukkig meteen in het huisje. Alle bagage uitgeladen en toen naar het meer van Bled gereden (5 min).

Eerst wat kleins gegeten zoals de lokale
    specialiteit chebabcici (gehakt rolletjes), super lekker.

Daarna langs het meer gelopen. In de zon voelde het heel warm maar het is ook een tijdje bewolkt geweest.

Vervolgens met de kabelbaan naar boven. Met mijn hoogtevrees niet zo fijn en halverwege ook nog een regenbui. Boven aangekomen 10 min gewacht en de zon was er weer.
    We konden dus snel weer met de rodelbaan naar beneden nadat we van het mooie uitzicht hadden genoten. Leuke activiteit.

'S avonds op aanraden van een collega van Peter gaan eten bij restaurant "The old Cellar". Oud huis met buiten een gezellig terras overdekt met druivenstruiken. Weer twee lokale specialiteiten geproefd. Kaas dumplings met groentensaus en een appelgebak met laagjes bladerdeeg.

Morgen onze tweede (sportieve) dag in Bled.