Toon en Tine

"Looking for a New World, and a palace in the sun"

Huaraz (PER)

March 20, 2017 in Peru ⋅ ⛅ 26 °C

Ontnuchterend nieuws bij onze terugkomst. Blijkbaar ligt het land plat door apocalyptische overstromingen en modderlawines. Balen omdat alle uitwegen afgesloten zijn, en we hier voor onbepaalde duur vastzitten. Een blik op het lokale nieuws leert ons relativeren. We hebben genoeg te eten, drinkbaar water, elektriciteit en vooral vaste grond onder de voeten.Read more

Parque Huascarán (PER) - Llamacorrál

March 17, 2017 in Peru ⋅ ⛅ 29 °C

Weinig tijd om te recupereren. Korte en vooral koude nacht in ons tentje op meer dan vier kilometer hoog. Andere wereld als we wakker worden en de kampplaats niet meer door wolken omsingeld is. De dag begint met een stevige, zuurstofarme klim naar de bergpas. Zo steken we door naar een andere vallei. Godzijdank gaat het vanaf dan alleen nog maar bergaf.Read more

Parque Huascarán (PER) - Taullipampa

March 16, 2017 in Peru ⋅ ⛅ 29 °C

Ezels genoeg, maar de drijvers zijn te koppig om te werken. Met als gevolg dat de afstanden 's anderendaags verdubbelen. Het resultaat voor ons is meer dan 1300 meter omhoog dan 20 kilometer lang afzien en zwoegen. In een onvergetelijke omgeving, dat wel. We vertrekken 's morgens vroeg, gaan diep in het rood, en komen volledig uitgeput aan bij valavond.Read more

Pastoruri (PER)

March 14, 2017 in Peru ⋅ ☀️ 27 °C

Toch maar terug de Andes in. Dagje geduld voor de vierdaagse trekking van start gaat. Als opwarmer maken we een daguitstap naar een gletsjer op vijf kilometer hoog. Poseren naast de reuzencactussen en de gezonnebrilde lama's slaan we over. Korte klim naar de eeuwige sneeuw, maar wel bevroren vingers en tenen. Mooi meegenomen, en helemaal de moeite waard.Read more

Lima (PER)

March 12, 2017 in Peru ⋅ ☀️ 27 °C

Oude bekende. We logeren pal in het centrum. Vooral de verschillen met acht jaar geleden vallen op. Grotere bussen en officiële bushaltes bijvoorbeeld. Of de wegmarkering die nu weliswaar gerespecteerd wordt. Ondertussen maken we (Tine) lol met een Peruviaanse vriendin, of zien we (Toon) door één of andere bacterie vooral de binnenkant van het hotel.Read more

Arequipa (PER)

March 7, 2017 in Peru ⋅ ⛅ 21 °C

Stad van blanke steen en gietijzer. Heerlijk gedetailleerde koloniale architectuur, op zijn best wanneer er bij het vallen van de avond schijnwerpers op worden gericht. Jammer genoeg net daarom een populaire tussenstop voor toeristen onderweg naar de Machu Picchu. We ontsnappen door te gaan raften in de buurt.Read more

Isla del Sol (BOL)

March 3, 2017 in Bolivia ⋅ ☀️ 12 °C

Merkwaardig leeg, net als onze portefeuilles. Het lijkt wel of we het eiland voor ons alleen hebben. Blijkbaar is het laagseizoen, en kiezen de meeste mensen ervoor om hier niet te overnachten. Bucolische dorpjes, incaruïnes, lage prijzen en een fantastisch uitzicht in de beide richtingen vanop de bergkam. De afwezigen hebben ongelijk.Read more

Copacabana (BOL)

March 2, 2017 in Bolivia ⋅ 🌙 3 °C

Eindelijk nog eens vis, en dan nog uit het Titicacameer, een begrip uit de atlas. Copacabana is voorzien op toeristen die per boot naar de eilanden willen. We ergeren ons er aan de proppers. Na een korte klimtocht met het nodige gepuf krijgen we een mooi uitzicht op het hoogste bevaarbare meer ter wereld. Wie beter voorbereid is neemt gewoon de trap.Read more

Unduavi (BOL) - Camino de la Muerte

February 28, 2017 in Bolivia ⋅ ⛅ 16 °C

Vroeger de gevaarlijkste weg ter wereld, maar sinds er een asfalten alternatief is nog voornameijk door wielertoeristen gebezigd. Zeventig kilometer, maar zo goed als allemaal omlaag. Beginnen bij zichtbaarheid nul, in de ijskoude regen en de mist in het hooggebergte. Kronkelend langs watervallen en afgronden. Eindigen in de hete en vochtige jungle. En vooral niet te veel nadenken of links naar beneden kijken onderweg.Read more

La Paz (BOL) - Jisk'a Anata

February 27, 2017 in Bolivia ⋅ ⛅ 13 °C

Blijkbaar kan het hier wel alle dagen carnaval zijn. Het heeft er toch veel van weg. Na de dag van de vaders, dag van de moeders, dag van de kinderen en de grote stoet doen ze er hier nog een schepje bovenop. Traditionele dansers deze keer, in alle mogelijke geuren, kleuren, leeftijden, formaten en staten van dronkenschap passeren de revue. We betalen voor een zitje en laten het aan ons voorbijgaan.Read more

Never miss updates of Toon en Tine with our app: