• Day 13

Longing for unhealthy Food

October 14, 2023 in the United States ⋅ ☁️ 16 °C

🇩🇪 Wir kommen nach Portland. Den ganzen Tag über freuen wir uns nur auf eins:
    Wirklich ungesundes Essen! Die gesamte Reise konnten wir Werbetafeln sehen mit diesen vor Käse tropfenden in Fett schwimmenden Burgern und Sandwiches. Wir waren jetzt 2 Tage Zelten bei Regen und Minusgraden, wir wandern jeden Tag wir haben uns etwas verdient. Außerdem sind wir in Portland eine recht hippe Stadt berühmt für ihr Bier und ihre Mikrobrauer.

Wir suchen einige Lokale raus die im Budget sind und die bei Tripadvisor empfohlen sind.

Was soll ich sagen, es hat sich gelohnt. Felix hat den besten Burger seines Lebens und Carola hat ein geniales Sandwich. Die Pommes sind mit Rosmarin, Salbei und Parmesan frittiert. Ich bekomme beim schreiben schon wieder Sehnsucht danach.

Im Airbnb treffen wir Carry und Sherly ein mitte 50 Pärchen mit denen wir uns gut unterhalten. Vor allem die Pitbullmix Hündin Lulu hat es uns angetan. 😄

-----

🇬🇧 We arrive in Portland. All day long, we've been looking forward to one thing: really unhealthy food! Throughout the entire trip, we've seen billboards featuring burgers and sandwiches dripping with cheese and swimming in fat. We've spent the last two days camping in the rain and freezing temperatures, hiking every day, so we feel like we've earned it. Moreover, we're in Portland, a quite trendy city famous for its beer and microbreweries.

We pick a local place that fits our budget and has good reviews on TripAdvisor.

What can I say? It was worth it. Felix has the best burger of his life, and Carola has a fantastic sandwich. The fries are fried with rosemary, sage, and parmesan. I'm already craving it as I write this.

At the Airbnb, we meet Carry and Sherly, a middle-aged couple with whom we have a good conversation. Lulu, their pit bull mix, particularly wins us over. 😄