Simon og Cecilie

Joined June 2016

Mellemlanding i JFK

August 8, 2016 in the United States

Så er vi ankommet til JFK lufthavn i New York. Vi skal vente ca. 10 timer i alt og har allerede brugt de første 5 timer på sikkerhedstjek, terminalskifte og lidt mad.

Lima

August 6, 2016 in Peru

Vi er fremme og planen er at snuppe et fly i morgen 20 minutter over midnat :-) her i Lima bor vi på et B&B i bydelen Miraflores, tæt på vandet og parker og spisesteder, så dagen i morgen skal vi nok snildt få til at gå

Bus til Lima

August 5, 2016 in Peru

Om et par timer tager vi bussen til Lima hvor vi skal flyve fra 00.20 den 8/8. Busturen tager hele 21 timer, men vi er velforberedte og medbringer 7 snickers, to sandwich, 3 liter vand, chokoladekiks,to bøger og har købt vip sæder (så vi får også aftensmad, morgenmad, drikke og egen tv skærm).
    Dagen i dag har været brugt på cafe besøg med mad og stor milkshake og pandekager i stakkevis.
    I hører fra os når vi når Lima :)

Det viste sig at Machu Picchu er lig med trapper, og mange af dem. En stigning på 400 meter fra klokken 5 om morgenen førte os til indgangen, hvor vi fik en kort guidet rundtur. Derefter hikede vi Machu Picchu Mountain, som var endnu 700 meter op - nogle steder så stejlt at vi måtte klatre på alle fire. Udsigten derfra var helt fantastisk. Fordi vi ikke havde ondt nok endnu valgte vi også lige at rende op og se byen fra Sun Gate, hvorefter vi fik gået lidt rundt i ruinerne og taget lama selfies. Vi ramte Cusco igen klokken 23 og smed os direkte i sengen..
    Vi var i en rigtig god gruppe med folk fra hele verden, men havde desværre et par uheldige oplevelser med vores guides attitude. Dette havde vi skrevet om i et evalueringspapir, hvilket gjorde at turarrangøren kontaktede os for at høre mere. Lang historie kort så har vi fået refunderet det fulde beløb for turen - 380 $ per mand, så det er rigtig godt! :-)

Vi har halvanden dag tilbage i Cusco, så tager vi bussen til Lima, overnatter og så med flyet hjemad.

Aguas Calientes

August 1, 2016 in Peru

We made it!
    Over 4 dage har vi hiket over 70 km, befundet os mellem 2000 og 4650 m over vandoverfladen i temperaturer fra -10 til 25 graders sol. Det var hårdt!
    Vi har fået et varmt bad på vores hostel og i morgen kl 4 starter vi hiken til Machu Picchu. Vi har alt for mange vabler og alt for lidt lyst til at gå mere, men det skal nok vise sig at være det hele værd :-)

Flotte billeder er på kameraet, men I får lige lov til at nøjes med et billede af vores fusser, som virkelig trænger til bad og pleje.Read more

Cusco inden Salkantay

July 28, 2016 in Peru

Nu er klokken næsten midnat og vi er snart færdige med at pakke igen. Klokken 04 bliver vi hentet af en bus og så starter hiken op til Machu Picchu. Det tager 5 dage, så der bliver lige en stille periode her igen :-) vi har været til briefing igår og det lyder virkelig som en fed tur. Temperaturen vil ligge på ned til minus 10 grader den første halvanden dags tid, men det skulle så blive bedre derfra (men mægtig svært at pakke til)
    Hav det rart så længe :-)

Cusco efter jungletur

July 27, 2016 in Peru

Sikkert tilbagevendt efter 7 dage i Manu og alt er godt! Vi har fået det første varme bad, sikken luksus! Vi har bare oplevet og set og hørt så meget; alt fra indfødte bush people, anakondaer, kæmpeoddere, caimans (alligatorer), dovendyr samt aber og fugle i massevis. Vi har spist lokalt, sejlet i mange timer, gået i Madre de Dios floden og taget hundredevis af billeder. Vi var en gruppe på 10 afsted plus guide, kok og kaptajn. De seks var en dansk familie, mor og far og børn på 6, 16, 19 og 22 år og så et hollandsk/australsk par på ca vores alder - som vi også skal trekke op til machu picchu med om nogen dage :-)
    I får i al fald mange gode historier når vi kommer hjem! I dag skal vi lige igang igen, vaske tøj og til informationsmøde om Salkantay trekket.

Cusco

July 19, 2016 in Peru

Og vi ankom sikkert til Cusco, hvor vi den sidste halvanden dag har forberedt en masse praktiske ting, leget turister og nydt solen. I morgen tidlig kører vi nemlig mod Manu nationalpark, hvor vi skal tilbringe de næste 7 dage - uden internet. Dagstemperaturen ligger på ca 30 grader og nattetemperaturen omkring de 18, så det er meget uvant de 20/5 grader vi er vant til heroppe i bjergene. Vi skal forhåbentlig se en hel masse dyr, fugle og fisk, mens vi sejler, vandrer og kører rundt i amazonejunglen - ingen tvivl om at vi GLÆDER os :-)

Så i hører ikke fra os den næste uge, men i kan følge med i vores ugeprogram på linket, hvis I vil se, hvad vi skal lave

(ok, så det her blev uploadet alt for sent. Det var en fejl).. Vi er hjemme igen :-)

Puno og Lake Titicaca

July 17, 2016 in Peru

Vi ankom til Puno sent i går og har brugt formiddagen på at sejle ud på Lake Titicaca. Der besøgte vi Uros øerne som er lavet af siv, ret sejt. Vi fik ingen billeder på mobil, så vi uploader nogle billeder fra de sidste dage i Colca Canyon :) i aften tager vi natbussen til Cusco, det bliver godt. Der skal vi så være det næste stykke tid

Sangalle

July 14, 2016 in Peru

Vi er nu kommet tilbage til Cabanaconde efter vores to dages hike til Sangalle.

Turen var rigtig flot og vi klarede den hurtigere end forventet. 6 timer derned og 3 timer tilbage. På hele turen havde vi en strejfende hund som følgesven. Hunden tager åbenbart ofte turen med turister, som den blot følger med.. Det var rigtig hyggeligt :)

Ruten var også virkelig flot! Nu er vi lidt trætte og slapper af i Cabanaconde til i morgen hvor vi tager bussen til Puno. Den årlige festival her i Cabanaconde er netop startet så vi ser en masse lokale i flotte dragter danse rundt og spille musik.. Det er nu godt!Read more

Never miss updates of Simon og Cecilie with our app: