Slovenia
Slap

TET Tag 5?

May 19, 2022 in Slovenia ⋅ ☀️ 23 °C

Ein neuer Tag…
      „Ach komm, den Reifen können wir doch kleben“… also dann wurde er auch geklebt. Mit dem Reifenflickzeug.
      Hat aber leider net lang gehalten, also überall rumtelefoniert: nix. Keine Offroadreifen zwischen Rejkia und Split. Also aus alter Verzweiflung und als letzten Strohhalm eine Mail an BMW Triest geschrieben. Kam aber nix.
      Nun ja. Dann weiter auf dem TET, traumhaft schöne Passagen durch den Wald über Schotter. Und zwischendrin einen weiteren TET Fahrer mit seiner GS Adv an einer Wasserdurchfahrt getroffen. Er hatte eine Stunde lang mit einem Stock sein Motorrad aus dem Sumpf hinter der Wasserdurchfahrt ausgegraben und sah entsprechend fertig aus.
      Und irgendwann kam dann ein Anruf aus dem BMW Motorrad Zentrum Triest „I have a tire for you! But you have to be here at 17:00.“ ich sag daraufhin „I‘m at the Croatian Border so it could take a while…“. Antwort vom Menschen auf der anderen Seite: „yeah no Problem. If you are here 5 to 10 minutes after 17:00 it will be okay too.“

(Toms Weg):
      Mo und Shiggy fahren den TET weiter und wir treffen uns dann morgen wieder.
      Nun es war bereits 15:30 und wir mitten im Nirgendwo, dann also im Affenzahn die paar km (knapp 100) mit nicht näher bezifferten Geschwindigkeitsübertretungen mit einer Punktlandung abgeschlossen. 40 Min später waren 2 neue Reifen drauf und ich auf dem Weg nach Slap zu Sebastian und Zeljko, die hier auf die Reparatur der Triumph warten (müssen)…
      Wenn alles klappt sind wir morgen wieder zu fünft unterwegs!

Wijnproeverij bij Vino Žorž

July 7, 2023 in Slovenia ⋅ ☀️ 26 °C

Eerst dachten we dat het hier een oude bende was, maaaaaar het is behoorlijk modern en nieuw! We hebben een keurige kamer met airco en een mooie badkamer.
      Om 6 uur hebben we hier een heerlijke wijnproeverij gehad met 6 verschillende wijnen, 2 witte, 1 gouden, 1 oranje en 2 rode en als 'toetje' een Kognac (niet met een C want dat mag niet!) 😊. Ook de hapjes waren heerlijk, we hoefden 's avonds niet meer uit eten!Read more

Terug naar Žorž

July 9, 2023 in Slovenia ⋅ ☀️ 30 °C

Het is zo heet vandaag....dus we gaan terug door de wijnvelden en over de grindpaden!
      Vanavond willen we eigenlijk eten bij Krhne in Vipava, maar helaas die zijn dan dicht🤢. Dus maar even een ijsje gegeten bij een barretje en ook wat gedronken en toen met gierende banden naar ons verblijf. Jan wil graag de start van de F1 zien🙄... ik lekker een paar verse vijgen gegeten (zelf geplukt uit de vijgenboom) en lekker gedoucht..nu aan de wijn en straks een lekker plankje met worst en kaas😊. We hoeven niet meer weg vanavond!! De katten liggen ook op apegapen🐈‍⬛🐈‍⬛🐈‍⬛. Ook vanavond weer superleuke gesprekken gehad met Alex, z'n moeder Vesna en zus Annamaria. We zijn uitgenodigd om een keer olijven te komen plukken in oktober....ze wonen in de buurt van Piran/Triëst in Slovenië. Ook nog een foto van Anja, onze enthousiaste gastvrouw.Read more

Vino Žorž 1696, Vipava

July 7, 2023 in Slovenia ⋅ ☀️ 28 °C

Na ruim een uur al aangekomen in het plaatsje Slap, Vipava Valley bij Žorž boutique hotel en wijngaard. We waren erg vroeg en er was geen kip te bekennen en wat we zagen was een beetje een oude bende🙄...waar zijn we nu weer terecht gekomen??? Gebeld met Anja van het hotel en na 2 uur kunnen we terecht, dus we gaan eerst wat drinken en lunchen in het dorpje Vipava. Wel een zeer magere moederkat gespot (ze heette eerst Jannes, maar bleek een vrouwtje dus nu heet ze Johanna) met 2 magere kittens van 3 maanden oud.. en die zijn leuk!!!!
      In Vipava werkelijk super lekker geluncht bij Zhrne met eerst een kaas en ham plankje... bijzondere hammetjes nl. paard (erg lekker!), schaap, varken en ezel! Zou ik zelf nooit gekozen hebben hoor! En daarna samen een homemade pasta gegeten, ook zo lekker!
      Nu op het terras bij het hotel, eerst even een wijntje en dan inchecken 😉.

TET Tag 4?

May 18, 2022 in Slovenia ⋅ ⛅ 22 °C

(Kommt noch, das ist das Problem wenn man zu faul/müde zum Schreiben ist 😂😉)
      Highlights:
      - Gabel der GS verbogen: „guck mal, wenn ich gerade aus fahren will muss ich den Lenker halb einschlagen…“ und das fachmännische Reparieren an diversen Bäumen 😉
      - Fahr da einfach mit viel Schwung hoch, ist zwar steil, aber geht schon
      - Äh, da hängt ein Stück vom Profil weg

Slap