South Africa
Bergview

Drakensberg Canopy Tour

August 15, 2023 in South Africa ⋅ ⛅ 16 °C

Vandaag is helaas onze laatste dag van ons mooie avontuur aangebroken.
      Morgen rijden we een lange rit terug naar Johannesburg en begint vanaf daar onze terugreis naar Nederland.

Als afsluiting van onze mooie reis zijn we tussen de Drakenbergen gegleden.
      We zijn namelijk op aanvraag van Shailo gaan Ziplijnen😱💪🏼!
      Nu hebben Abi en ik dit vorig jaar op vakantie ook gedaan. Maar hier in Zuid-Afrika, tussen de hoge bomen en bergen, is dat toch iets heel anders 😬!
      Wat een ervaring! De eerste 2 keer moest ik even huilen tijdens het zippen, omdat ik het toch wel spannend vond. Maar me angst gewoon ben aangegaan, waardoor ik deze fantastische ervaring heb mogen en kunnen mee maken. Uiteindelijk vond ik zo leuk, ik bleef gaan hihihi!

Abi had ook der tijd van der leven, wat een lol en een stoere chick is zij! Lachen, gieren brullen tijdens het zippen....van wie heeft ze dit toch 😬🙈! Trots op jouw mop🥰.

Mijn trots en shoutout vandaag gaat vooral uit naar Shailo. Hij wilde dit zo graag en uiteindelijk vond hij het toch te spannend. Hij was de hele rit er naar toe onzettend zenuwachtig. Maaaaaar.....hij is alle 12 Ziplijnen afgegaan. De eerste 5, waarvan 1 de aller hoogste was, (lees 60meter hoog) helemaal alleen. Daarna zakte de moet hem toch in de schoenen en is hij samen met de Local verder gegaan. En iedere keer wilde hij niet meer, maar hij ging toch!

Shailo, trots mag je op jezelf zijn. Je hebt het maar mooie gedaan! Geen andere keus (zoals je zelf zei), je hebt doorgezet en daar is heel veel moet en kracht voor nodig! Zeker omdat ik heel goed weet hoe je kan zijn als je iets echt niet wilt😉! Ik ben ontzettend trots op jouw! 🥰😘

Hierna zijn we weer terug gegaan naar onze lodge en hebben we onze laatste maaltijd hier genuttigd. Zo alvast alles aan kant zodat we morgen ochtend niet te veel meer hoeven op te ruimen/ in te pakken.
      Vanavond checken we ook alvast in, dat scheelt weer op de luchthaven.

Lieve vriendjes, ik zal jullie hier ook nog op de hoogte houden van onze terugreis. Alleen voor nu wil ik jullie bedanken voor het mee lezen/reizen met ons via deze app. Ik hoop dat ik jullie een beetje heb kunnen meenemen in wat wij allemaal hebben beleeft, hoe mooi het hier is en hoe ongelooflijk trots ik op mijn 2 Monkeys ben! Zij hebben het ondanks af en toe een woordenwisseling echt goed gedaan en samen gezellig gehad!

Dank je wel Abilene en Shailo, voor jullie liefde, vertrouwen en support! Ook ik had af en toe jullie nodig als ik het even niet meer wist!

En dan toch ook een klein woordje naar mezelf! Ben eigenlijk best wel trots dat ik deze reis heb kunnen en mogen maken!
      Vooral ook dankbaar, want het is niet iedereen gegeven!
      Het was af en toe ook voor mij best spannend. En zoals ik hier boven al beschreef, dankzij abi en shai lukte het mij om over sommige angsten heen te komen! 💪🏼...being proud of myself en ontzettend blij en dankbaar! 🥰♥️💋

Vathkin Cottage B&B

December 14, 2023 in South Africa ⋅ ☁️ 18 °C

Das war eine Fahrt! Habe 6 Std. für ca. 230 km gebraucht. Ein Truck fire war die Ursache. Und zum Schluß kam noch ein Unwetter dazu. Aber ich bin heil angekommen und hab alles ohne Probleme gefunden. War um 09:00 im Cottage tot müde 😴 und nur noch schlafen.Read more

Abschied von den Drakesbergen

December 18, 2023 in South Africa ⋅ ☀️ 28 °C

Nachdem ich hier eine sehr schöne Zeit verbracht habe ist heute weiterfahren angesagt. Jeden morgen wurde ein tolles Frühstück aufgetischt und Roger war sehr nett und hilfsbereit.

Bergview