South Africa
Tafelberg

Dag 24 naar Kaapstad

October 25, 2023 in South Africa ⋅ ☀️ 27 °C

Vandaag vertrekken we vanaf de laatste campingplaats naar de laatste locatie van deze reis! We gaan naar onze eindbestemming Kaapstad. Gedurende de ochtend hebben we de laatste keer het ontbijt op de camping en de laatste keer alle bijhorende zaken zoals opruimen afwassen en tent afbreken. Het gaat niet heel vlot, we schieten allemaal niet erg op en gaan wat later weg dan gepland. Gelukkig hebben we niet veel kilometers voor de boeg. We vinden nog 3en heel lief pakketje van onze 'campingburen', die hebben wat overgebleven drankjes en een lief briefje achtergelaten. Een nederlands stel dat had gehoopt op een romantisch avondje, maar onverwacht een Nederlandse groep naast zich had! Ze hadden hun avond niet laten verpesten door ons gekakel ( wat ze konden vertsaan, ze hadden mijn wandschilderingen verhaal waarschijnlijk gehoord) maar reageren heel leuk, de briefschrijvster is toevallig bezig met ene boek te schrijven over de Afrikaanse wijsheid Ubuntu, prachtig hoe dit samenloopt. We rijden om half 9 weg van de camping wederom over de moeilijke weg. We doen halverwege een koffiestop en komen rond 1 uur aan bij het hotel. We nemen hier een wat chaotisch afscheid van onze chauffeur Ernest en kok Mox. We eten een klein hapje in het hotel droppen onze spullen en dan gaan we ieder ons weegs. We hebben deze dagen in Kaapstad best wat tijd vrij in te delen dat iedereen op diens eigen manier doet.
      Ik ga met 5 anderen naar de Tafelberg; een van de 7 wereld wonderen. Het een een typsiche toeristische trekpleister hier in Zuid Afrika.
      We rijden er met de taxi in 20 min naartoe. Daar aangekomen gaan we met een gondel omhoog, vergelijkbaar als op een skipiste. De Tafelberg heeft zijn naam te danken aan de vorm, helemaal plat.
      Het lijkt even vreselijk druk maar op de berg verspreidt de menigte zich en hebben we er weinig last van.
      We lopen er een paar uur een route en genieten van het uitzicht.
      Aan het einde van de middag drinken we boven op de berg nog een lekker biertje
      We hebben enorm genoten. Daarna gaan we weer met de gondel naar beneden en pakken we een taxi richting de wijk het Waterfront. Dit is een gedeelte met veel winkeltjes en restaurants gericht op toeristen. We eten in een restaurantje wat Arjen ons getipt heeft. We storten allemaal helemaal in van moezijn en na het eten gaan we lekker naar het hotel slapen.

Tafelberg