South Korea
Papocheon

Dagje natuur

June 3, 2019 in South Korea ⋅ ☀️ 27 °C

Vroeg opstaan lukte weer niet, gezien ik maar om middernacht in bed lag gisteren. Mijn doel vandaag was een wandeling maken in het nationaal park dat met de metro bereikbaar was. Het was wat zoekwerk om de halte te kiezen maar rond 11u kon ik mijn wandeling beginnen. De paden waren goed aangeduid en het zag er in het begin niet moeilijk uit. Wel had ik veel te weinig water mee en geen eten, wat een zware fout is want berghutten kennen ze hier niet. Twee pulletjes water is veel te weinig om een berg te beklimmen terwijl het 30 graden is in de zon. Het is mij toch gelukt maar ik heb mijn geplande route moeten halveren omdat ik de afstand en de zwaarte onderschat had. Een deel van het traject was voor ervaren klimmers, waar ik goed moest oppassen wan mijn schoenen waren niet goed genoeg hiervoor, ik gleed af en toe weg. Ook was het geen pad voor mensen met hoogtevrees op sommige plekken.

Ik kwam vrij veel volk tegen, die allemaal goed uitgerust waren met wandelstokken, overvolle rugzak en regenvest. Mijn rug hield zich relatief goed, maar tegen het einde deed alles zeer en kon ik amper nog trappen doen. Bij aankomst aan de metro twee broodjes eten met een halve liter goed gesuikerde drank was mijn redding, maar de trappen van de metro naar beneden lopen deed toch pijn. Ik vermoed dat morgen een rustdag zal worden.

Na wat uitrusten op hotel zat er enkel nog een restaurant en café in voor vandaag want mijn spieren lieten zich voelen. De regio van restaurants die ik gisteren ontdekt had was mijn doel, maar het was nog vroeg dus stopte ik eerst bij een microbrouwerij om een speciaal koreaans bier te drinken. Het is de ene brouwerij na de andere hier, enkel al in de buurt van het hotel heb ik er al 3 ontdekt zonder echt te zoeken. Deze waar ik nu zat had een berg magazines over bier liggen waar artikels in staan over de vorm van de glazen en de soorten hop. De bieren zijn ook zeer goed, maar prijzig, rond de 6 a 8 €. Ik ben een willekeurig restaurant binnen gelopen dat koreaanse keuken gaf, en volgens de ober iets licht pikant besteld. Ik heb het nipt overleefd. Toen ik naar buiten ging liep er een bedelaar binnen, en ze gaven alles wat ik heb laten liggen aan hem mee in een plastiek zakje. Zo wordt er niets weggegooid. Om de avond af te sluiten heb ik nog een cafeetje bezocht, voornamelijk om mijn maag te blussen.

Toen ik rond mij keek op café viel mij een aantal dingen op. Er zaten veel meer jonge vrouwen op café waar ik zat dan mannen, en ze dronken alle de bittere bieren. Veel mannen in kostum, waarschijnlijk deden die nog een cafeetje na het werk. En vooral: ik word niet lastig gevallen wanneer ik alleen loop. Geen 'massage' meisjes hier. Morgen zit ik er weer maar vandaag is het eens vroeg naar bed

Papocheon