Spain
Frontada

Geschafft

August 31, 2023 in Spain ⋅ ☀️ 26 °C

Die übliche Routine am Morgen und es geht los. Erster Halt, Polizeikontrolle. Die freundlichen Herren fragten nach Alkohol. Den hatten wir aber gestern Abend schon ausgetrunken 😉. Entspannt machten wir uns auf den langen Weg zur letzten Etappe. Eine traumhafte Strecke zum Zielort. Eine entspannte Mittagspause mit Oktopus und gegen 18:00 Uhr erreichten wir das Ziel.
      Tachostand 3207 km.
      Jetzt geht es dann gemütlich weiter Richtung Heimat.

Und nächstes Jahr nach Großbritannien?

Langs Ebro-floden

October 19, 2021 in Spain ⋅ ⛅ 16 °C

Endnu en fantastisk ting ved byen Vitoria-Gastiez er den store, gratis parkeringsplads for autocampere bare 20 minutters gang fra centrum og den gamle bydel. Her har vi sovet i nat i fred og ro midt i en storby! Vi gik også en lille morgentur, tilbage til de flotte huse i den gamle bydel, hvor det var næsten mørkt, da vi gik rundt i går.

Derefter kører vi mod vest ud af byen, og igen på en rute af små veje, som Jacky har sat sammen. Der er helt fantastiske efterårsfarver med især gule blade på træerne, blå himlen og 20 grader. Vi kører langs med den spanske flod, jeg kender fra kryds-og-tværser, Ebro. Den løber først i en smal gorge (slugt) med stejle klipper på begge sider, senere bliver den bredere og snor sig dovent afsted, og pludselig kører vi opad, og kigger ned i en kæmpe canyon, hvor den løber i bunden. Jeg kan slet ikke forstå, at der ikke er flere, der kører denne tur. Der er næsten ingen trafik og ikke en eneste autocamper, som vi ellers har set flere af i Frankrig, end vi plejer på denne årstid. Men det er virkelig flot!

Vi kommer forbi den lille landsby Salinas de Anana, som ligger på et sted, hvor der var havbund for 200 millioner år siden. Under Romerne - eller endnu tidligere - begyndte man at udnytte det salte vand, der steg op gennem undergrunden, og udvinde salt ved fordampning. De gamle konstruktioner af bassiner og broer er stadig synlige.

Vi kommer også forbi den charmerende landsby Orbaneja del Castillo, der ligger på en lille klippehylde, med sjove klippeformationer et tak højere oppe, hele vejen rundt. Og aller øverst oppe svæver så igen de store gribbe, som også ser ud til at have reder på klipperne.

Vi ender ved byen Aguilar del Campoo, hvor vi kører ud til en stor sø med en dæmning, og holder med udsigt under træer og ser fuldmånen stå op.

Frontada, Q5869771