Satellite
Show on map
  • Day 161

    Noosa

    July 13, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 16 °C

    In Noosa heb ik gewerkt voor accomodatie. In het begin was het heel erg wennen. Toen ik aankwam waren er heel veel vrijwilligers die bijna weggingen, dus ze deden niet veel moeite om mij te leren kennen. In totaal heb ik hier ongeveer 3 weken gewerkt. Aantal dingen die in de tussentijd zijn gebeurd:
    - Eerste surfles gehad. Het was heeeel leuk. Voor mijn doen was ik er zelfs best goed in. Tijdens het surfen is het best lastig om NIET op je voeten te letten, zodra je dat doet val je om. Op een gegeven moment zei de Franse surfinstructeur dat ik me moest voorstellen dat er een Fransman in de bomen op het strand croissantjes voor me aan het bakken was. Daarna lukte het me gelijk om op te staan. Tijdens het surfen heb ik een aantal keer goed erop gestaan en de hele golf afgesurfd tot ik bij het strand was. De golven waren best rustig, op een gegeven moment had ik een 'echte' surfgolf en die was supersnel, waardoor ik ook gelijk viel. Aan het einde van deze dag hebben we 's avonds in het hostel de finale van masterchef gekeken, op een gegeven moment zat het hele hostel mee te kijken en commentaar te geven, was grappig.
    - Angie (Duitse vriendin) is speciaal een week in het hostel komen werken zodat we samen mijn verjaardag konden vieren! Voor mijn verjaardag ging ik met Angie, Carina (Duits), Peter (Zweeds), en Jacob (Kenia) naar het strand. Eerst een slang gezien, geen idee of hij giftig was of niet maar iemand raakte hem aan en vroeg daarna pas of hij giftig was, heel slim! Daar aangekomen lekker muziek geluisterd en kampvuur gehad. Heel gezellig. Jacob had een zand verjaardagstaart voor me gemaakt met echte kaarsen erop (als in, takken die in brand stonden).
    - Ik heb koffietraining gedaan en kan nu cappucinno's etc. maken
    - De baas die best eng is noemde me telkens de coffee lady, op een gegeven moment floepte ik eruit 'I do have a name you know' en sindsdien wist hij mijn naam
    - In mijn laatste week samen met de anderen veel leuke dingen gedaan. Smiddags gevoetbald op het strand, barbecue gehad, savonds vaak samen film gekeken.
    Op m'n laatste dagen ook goed afscheid genomen van de rest van de mensen die daar werkten. De klusjesman en de schoonmaaksters (Pat, Estelle, Jane en Sam) zeiden allemaal dat ik een van de beste was en dat ik goed meehielp en aardig was. De Koreaanse meiden zeiden dat ik in het begin de enige was die tegen ze praatte, en dat ze dat heel fijn vonden en dat ik ze goed hielp met Engels praten. Ze noemden me vaak 'wiki-Sanne', van 1 heb ik ook nog een comfy broek gehad met een schattig post-it briefje. :)
    Read more