Dream trip

February - November 2015
A 278-day adventure by Sanne Read more

South Island, New Zealand

April 7, 2015 in New Zealand ⋅ ☁️ 13 °C

Hola, ik ben weer terug in Melbourne. :) Hierbij (redelijk) korte samenvatting van de afgelopen 2 weken.

Vrijdag 20.03: Taupo - 4.45 op, anderhalf uur in bus en eindelijk om 7 uur aangekomen bij tongariro national park. Het was een behoorlijk pittige wandeling, maar zeker alle moeite waard! Uitzicht was prachtig.

Zaterdag 21.03: Taupo - naar hot pools gegaan, een natuurlijke heetwaterbron die helemaal gratis was en op maar 20min lopen van het hostel (is wat ze zeiden), vlakbij was een waterval dus daar zijn we ook nog naartoe gelopen.

Zondag 22.03: Wellington - naar Te Papa gegaan, een bekend museum. Was heel mooi en informatief en interactief. Er stonden een aantal beelden van LOTR, veel geleerd over de maori cultuur, de natuur in NZ met natuurrampen en dinosauriërs. S avonds de charmante Duitsers lere kennen waar ik 2 weken mee heb rondgereisd.

Maandag 23.03: Picton/Nelson - Het weer was slecht dus vooral veel rondgereden.

Dinsdag 24.03: Abel Tasman national park - Gekayakt in het national park, heel mooi en gelukkig goed weer gehad. We hebben zeeleeuwen gezien. De natuur is heel mooi en verandert ook heel snel. Het ene moment zie je steile rotsen, daarna witte stranden, daarna bossen. Daarna waren we door iemand uitgenodigd om een traditionele dans van de Maori te bekijken.
    We hebben geslapen op een look out point, redelijk hoog op de berg. Het was een hele heldere nacht dus je kon alle sterren heel goed zien, orions belt en sirius.

Woensdag 25.03: Punakeiki/Greymouth - In het begin van de ochtend veel gereden, daarna door het park van Punakaiki gereden en daar een korte wandeling gemaakt. We hebben daar de bekende pancake rocks en blowholes gezien.

Donderdag 26.03: Frans Jozef/Fox Glacier - beide glaciers gezien. De eerste was een wandeling van anderhalf uur, maar viel in het echt een beetje tegen. De tweede was veel fijner, een wandeling van 1 uur maar je kwam veel dichterbij en de hele omgeving was heel mooi. Hierna op een smalle weg naar een strand gereden, daar eten gemaakt en de mooiste zonsondergang ooit gezien. We hadden uitzicht aan de ene kant op met sneeuw bedekte bergen, en aan de andere kant zakte de zon in de zee.

Vrijdag 27.03: Wanaka - in de ochtend vroeg opgestaan om naar lake Matheson, aka mirror lake, te gaan. We waren er rond ongeveer 8 uur zodat de zon nog niet helemaal op was, als dat wel zo is zijn de weerspiegelingen moeilijker te zien. Het meer was heeel mooi. Het meer was helemaal plat en je zag een hele weerspiegeling van het gebergte. Met name Mount Cook en Mount Tasman.

Zaterdag 28.03: Queenstown - Vooral gepland wat we de volgende dagen gaan doen. Queenstown is kleiner dan verwacht, wel mooi. Jammer genoeg weinig tijd gehad om echt goed rond te kijken.

Zondag 29.03: Queenstown/Te Anau - Rond 6u glowworm cave tour gedaan. Tijdens de tocht moesten we een paar keer gebukt lopen, we hebben 2 ondergrondse watervallen gezien, de soort spinnewebben die glowworms maken om hun eten te vangen, en als laatst een tocht in een kayak in het donker door de grotten.

Maandag 30.03: Milford Sound - Cruise gedaan over Milford sound. Mooi uitzicht op hele grote bergen, lekkere lunch gehad op zee, een aantal watervallen gezien en ook zeeleeuwen. Tijdens de cruise zijn we ook naar een onderwater observatory gegaan. Op Milford Sound is het heel uniek om onderwater te kijken omdat het een combinatie is van een kalme, donkere, en koude zee. Er is een zoutwaterstroom van een kant, koud water van de andere. Dit betekent dat vissen die normaal gesproken 5-50m diep in het water zitten nu relatief hoog zitten omdat de condities anders zijn. Schijnbaar kun je daar haaien, inktvissen, en zeeleeuwen zien maar die hebben we jammer genoeg niet gezien. Wel een vis met grote tanden die telkens tegen het glas aan botste. Haha sukkel.

Dinsdag 31.03: Invercargill/Bluff - Een dag met veel slecht weer, harde wind en regen. In Bluff heb ik m'n eerste oester op, smaakte vooral heel zout maar vond het niet vies, daarna fish and chips. Yummy.

Woensdag 01.04: Dunedin - s Avonds in Dunedin aangekomen, leuke stad, lijkt op Edinburgh.

Donderdag 02.04: Dunedin - In de stad gelopen, chocolade fabriek bezocht en nog een aantal andere dingen.

Vrijdag 03.04: Christchurch - Eerste keer sushi op, verder veel gereden naar Christchurch.

Zaterdag 04.04: Christchurch - Rondgelopen. Alles is nog steeds in ruïnes en wordt langzaam aan opnieuw opgebouwd. Niet veel gedaan, 's avonds terug naar Melbourne.

Fijn om weer terug te zijn in Melbourne, ben behoorlijk moe. De Duitsers waar ik mee samen heb gereisd waren behoorlijk frustrerend dus heb de afgelopen paar weken ook slecht geslapen. Nu even bijkomen en de komende weken plannen.

Verder heb ik besloten om langer te blijven! Tot eind december. Dan heb ik genoeg tijd om te reizen en ook om tussendoor te werken.

Tot de volgende keer :)

Melbourne, Australië

April 22, 2015 in Australia ⋅ ⛅ 18 °C

Goedendag. Ik ga een revolutionaire blog schrijven, namelijk: reizen is niet altijd even leuk. Iedereen schrijft altijd grootste verhalen in hun blog over hoe ontzettend leuk en geweldig ze het hebben, zonder de nadelen te noemen. Die zijn er namelijk meer dan genoeg, het grootste voordeel van reizen is dan weer wel dat je zulke mooie, ongelooflijke dingen meemaakt dat je automatisch de negatieve herinneringen vergeet/verdringt. Aangezien ik nu weer een tijd in Melbourne ben wil ik graag even zeuren (ook al ben ik een lucky bastard die hier gratis kan blijven slapen).

Jaren lang wilde ik al naar Australië, ik ben altijd druk bezig geweest met school en werk en Australië zou voor mij een ontspannende ervaring zijn. Wat blijkt nu, ik ben eigenlijk helemaal niet zo goed in ontspannen en relaxen. Zolang ik me al kan herinneren heb ik een studie met baan gecombineerd, soms met stage en vrijwilligerswerk er ook bij en dan nog een vorm van een sociaal leven. Ik weet hier vaak niet wat ik moet doen. Telkens naar de stad gaan kost veel geld en de stad ken je op een gegeven moment wel, ik ben niet echt een strandmens en daar is het weer ook niet goed genoeg meer voor, en verder kan ik vrij weinig doen omdat ik geen beschikking heb over een auto. Ik heb hier gelukkig wel vrienden, maar die werken allemaal en hebben het ook druk. Dus ik dacht: ik ga vrijwilligerswerk doen of ergens werken.

Even uitleg waarom ik niet gewoon verder ga reizen: als ik nog een paar weken wacht kan ik met iemand meerijden naar Adelaide en omgeving. Momenteel is het in Canberra en Sydney heel slecht weer, het regent heel hard en door de overstromingen zijn er al 2 mensen omgekomen in Sydney.

Terug naar vrijwilligers(werk): na ongeveer 8 jaar werkervaring en 5 jaar gestudeerd te hebben, heb ik hier in Australië geen enkele kwalificatie. Ik mag zelfs niet een care assistent bij ouderen zijn, hoewel ik dat werk al jaren heb gedaan. Als ik dat werk zou willen doen zou ik ofwel een cursus van 12 weken moeten doen die 2500 dollar kost, of ik moet mijn kwalificaties hier laten herkennen, wat ongeveer hetzelfde kost. Redelijk frustrerend als je zowel in Nederland als hier geen baan kan krijgen. Voor vrijwilligersfuncties vragen ze vaak een beschikbaarheid van minimaal 6 maanden en/of je moet betalen voor een cursus.

Ik ben druk op zoek geweest naar banen, maar bijna niemand belt terug. Ik had een baan gevonden, maar de man zei dat hij me meer (en eerder in het jaar) werk kon geven als ik langer zou blijven, waardoor ik mijn reis terug naar huis heb uitgesteld. Toen ik hem dat mailde zei hij echter dat hij het momenteel te druk had dus dat ik maar na juli moet mailen. Eerst allemaal beloftes maken waardoor ik kerst thuis mis, en nu ineens heelnonduidelijk zijn. Vorige week had ik een sollicitatiegesprek voor een schoonmaakbedrijf waar de vrouw me eerst 30 minuten liet wachten, daarna in m'n gezicht zit te liegen, en me onwijs wilde bedonderen want ze kon me geen contract geven en wilde dat ik eerst 3 uur haar huis ging schoonmaken.

Dus, waar het momenteel op neer komt is dat ik overal een beetje van baal. Iedereen probeert je hier te bedonderen, er is geen werk, ik mis kerst thuis met mijn familie vanwege een mogelijke kans op een baan, ik verveel me soms, en ik was voor het eerst in m'n leven niet op Babs d'r verjaardag.

Ik ga vanaf mei weer reizen, als het weer in Sydney beter is. Lekker met de bus en niet meer met stomme andere mensen die alleen in hun eigen taal praten. Als ik geen baan kan vinden, het wel genoeg vindt en/of mij geld op is ga ik gewoon lekker naar huis. Want dat is het grootste voordeel hier, ik heb alle vrijheid van de wereld. :)

Adelaide

April 29, 2015 in Australia ⋅ ⛅ 16 °C

Hiya.
    Sorry voor mijn gebrek aan updates. Sinds mijn vorige deprimerende blog is er heel veel gebeurd. Waaronder het feit dat mijn tablet geen wifi meer heeft en ik al mijn blog updates kwijt ben geraakt.

Eind april ben ik met een vriendin van de familie waar ik verbleef naar Adelaide gegaan. Ze had mensen nodig voor werk dus natuurlijk book ik me aan. Het was heel goed geregeld voor mij: zij reed de hele tijd (bijna 10u), huurde de auto en de kamer (aangezien ze dat toch moest doen, of ik meeging of niet) en ik kreeg er zelfs voor betaald! Het werk was promotiewerk, we moesten ouders overtuigen om zich in te schrijven voor iets met voetbal.

Adelaide is een redelijk kleine stad, het zag er wel heel mooi uit qua architectuur. Verder ben ik er eigenlijk niet zo lang gebleven. Wat wel heel leuk was, was het immigratiemuseum waarin ze vertelden over verschillende culturen die naar Australia zijn geëmigreerd, waaronder Nederlanders met Sinterklaas.

Korte blog, maar zoveel boeiends was er niet meer over te vertellen. :)

Sydney

May 28, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 19 °C

Ik kon weer een paar dagen werken voor dezelfde vrouw, dus we vlogen naar Sydney. Daarna ben ik nog een paar dagen langer gebleven om van de stad te genieten.

In Sydney was Vivid bezig; een lichtfestival waar ze lichtshows projecteren op gebouwen. Was weer heel mooi om te zien. De eerste dag dat ik daar was nam de vrouw me uit eten, met uitzicht op de brug en het operagebouw. Chique de friemel!

De tweede dag moest ik werken, was een groot evenement met ook spelers van de Tottenham Hotspurs (of hoe je het ook schrijft). Werk zelf was wel oké, het betaalde dus kan niet klagen. De volgende dag gingen we ook nog samen naar de Blue Mountains, natuurgebied iets buiten Sydney. We zijn daar in een soort kabelwagentje op en neer gegaan en hebben ook de Three Sisters gezien. Sommige mensen zeggen dat daar een aboriginal verhaal achter zit, anderen zeggen dat het een publiciteitsstunt is. Weet zelf ook niet wat ik ervan moet geloven haha.

In Sydney heb ik verder vooral veel rondgelopen. Hyde park, opera gebouw, harbour bridge, queen victoria building. Ik ben naar Madame Tussauds geweest - heeel saai alleen.

Ook heb ik de harbour bridge beklommen! Ik ben heel blij dat ik het gedaan heb. Was super zenuwachtig eerst, maar er zijn zoveel voorzorgsmaatregelen dat ik me heel veilig voelde. Bovenop de brug was het uitzicht prachtig. Het was best koud maar je kon de hele stad zien. De tour guide gaf ondertussen achtergrond info over alles. Bovenop de brug heb ik ook een speciaal filmpje opgenomen en een aantal fotos laten maken. Hele goede ervaring en zou t iedereen aanraden!

Als laatst ben ik ook nog naar de dierentuin geweeet waar de dieren het beste uitzicht ooit hebben, ofwel de Taronga Zoo. De dierentuin zelf was wel oke maar het uitzicht was prachtig want je moet erheen met de ferry dus je hebt uitzicht op heel Sydney.

Mooie stad maar wil er zeker nog naar terug want ik heb geen tijd gehad om de stranden te bezoeken.

Canberra, Australië

June 3, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 10 °C

Vanuit Sydney ben ik met de bus naar Canberra gegaan, de hoofdstad van Australië. Ik wist vooraf al dat er niet veel te doen was maar ging er vooral heen om een vriendin op te zoeken.

Canberra is de hoofdstad omdat er een heel gevecht was tussen Sydney en Melbourne, uiteindelijk besloten ze om een stad daar tussenin te kiezen (ja heel logisch). Canberra ligt alsnog nu dichter bij Sydney dan Melbourne, maar laten we dat maar even over het hoofd zien. Omdat ze een stad als hoofdstad hebben gekozen hadden ze ook de mogelijkheid om het zo te bouwen als dat ze wilden. Canberra heeft een war memorial die op precies dezelfde lijn ligt als het oude en nieuwe parlementsgebouw. Het ziet er heel mooi uit en het War Memorial en bijbehorende museum was een van de mooiste die ik ooit gezien heb (en ik heb er inmiddels aardig wat gezien).

In Canberra ben ik ook naar een tentoonstelling van James Turrell geweest, hij experimenteert graag met kleuren. Er is 1 kamer met alleen maar kleuren waar je met een groep mensen ingaat, je mag er niet langer dan 10 minuten blijven en ook de tour guides moeten tellens wisselen omdat ze anders teveel blootstelling krijgen van de kleuren en daardoor kunnen ze gedesoriënteerd raken. Daarnaast ook naar een wetenschapsmuseum geweest, portretgallerij en het nationaal museum van Australië.

Canberra is een mooie stad, best een beetje koud maar leuk als je van cultuur e.d. houdt.

Uluṟu, Australië

June 10, 2015 in Australia ⋅ 🌬 15 °C

Eindelijk! Het echte reizen begint, en gelijk iets afstrepen wat hoog op mn Australië bucket list staat: Uluru.

Zodra je uit het vliegtuig stapt kun je Uluru zien. Dan snap je ook gelijk waarom ze het daar 'red centre' noemen, alles lijkt rood. Vooral omdat natuurlijk de stenen en het zand rood zijn. Ik had een tour van 3 dagen gedaan. In die drie dagen zijn we naar Uluru, Kata Tjuta en King's Canyon gegaan. Ik weet eigenlijk niet of jullie het boeiend vinden; maar ik ga lekker verder met het vertellen van random feitjes over de locaties. Uluru, Kata Tjuta en ander gebergte zijn allemaal uit 1 groot gebergte onstaan, miljoenen jaar geleden. Uluru is in die tijd 90 graden gedraaid, daarom zijn de lijnen (dus de lagen aarde) anders dan bij Kata Tjuta.  Bij allebei kom je soms fossiel achtige stenen tegen waar miljoenen jaren geleden water zijn imprimt op heeft achtergelaten. Heel indrukwekkend om te zien. Vooral als je je bedenkt dat Uluru het grootste gesteente van de wereld is en dat je maar 1/3 ervan ziet.

Tijdena de tour hebben we buiten in een swag geslapen, google maar als je wil weten hoe het eruit ziet, ik kan het niet zo goed uitleggen. Het was niet eens zo oncomfortabel! S avonds eerst een kampvuur en marshmallows roosteren en daarna lekker in de swag slapen met uitzicht op de melkweg. Er zaten veel dingo's daar, dus die hoorden we s avonds vaak loeien (net een wolf).

Ik heb ook op een kameel gereden. In het begin vond ik het best zielig, maar de vrouw verzekerde me ervan dat ze het fijn vinden om te werken. (Alsnog geen idee of dat gelogen is maarja)

Tijdens deze tour heb ik trouwens eindelijk (!) aardige mensen gevonden waar ik mee samen ging reizen, ben zelfs met 1 ervan nog steeds aan het reizen! :D

Daly Waters, Australië

June 16, 2015 in Australia ⋅ 🌬 15 °C

Na Uluru heb ik een 2 daagse tour gedaan vanuit Uluru (midden Australië) naar Darwin (bovenin Australië). Het was vooral heel veel in de bus zitten, maar we hebben ook een aantal leuke stops gemaakt. We hebben onder andere Devils Marbles gezien. In Australië zijn veel verschillende aboriginal groepen, voor sommige daarvan is Uluru heel belangrijk. Voor andere groepen zijn de Devils Marbels heel belangrijk.

Tijdens een andere stop hadden we de mogelijkheid om in een natuurlijke heetwaterbron te zwemmen. Het was met neerwaartste stroming, dus we kregen iets waar we op konden leunen en zonder iets te hoeven doen gingen we lekker met de stroming naar de andere kant, met uitzicht op prachtige natuur. Het was hoe ze het in Centerparcs hebben, maar dan het echte werk. Aan het eind van de stroming kon je ofwel terugzwemmen, of via een trap terug lopen. Het water was heel zuiver en warm omdat het vanuit de rotsen kwam, dus het werd gefilterd door de druk van de rotsen.

Uiteindelijk dinsdagavond aangekomen in Darwin, en afgesloten met een etentje met de groep.

Darwin, Australië

June 19, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 30 °C

In Darwin zelf is vrij weinig te doen. Ik vind het ook geen leuke stad. Het is winter nu en nog steeds bloedheet, plakkerig heet. Overal om je heen Britse mensen die alleen maar houden van zon, zee en zuipen. In de zee mag je niet zwemmen vanwege krokodillen maar gelukkig hebben ze twee prachtige natuurgebieden vlakbij.

Met een aantal Duitsers (alweer, zal ik het ooit leren?! ;) ) ben ik op een vrijdag vertrokken naar Litchfield national park. Het is maar een paar uurtjes van Darwin vandaan, dus goed te doen. Litchfield is echt een van de mooiste dingen die ik tot nu toe gezien heb. Het is een prachtige natuur en je kunt er op ongelooflijk mooie plekken zwemmen. Het enige kleine nadeel is dat ze overal waarschuwingen geven voor krokodillen - gelukkig is het nu droogseizoen dus dan is het minder gevaarlijk. In Litchfield hebben we s ochtends een wandeling femaakt waarbij we ook over verschillende rotsen moesten klimmen, daar lekker geluncht en later heb ik met iemand daar gezwommen. Daarna zijn we naar een andere plek gegaan met 2 watervallen, waar we ook heerlijk gezwommen hebben. Ik heb nog geen fotos van de onderwatercamera, maar die komen nog. Deze dag was heerlijk relaxed.

Kakadu national park was een ander verhaal. Op het Internet las ik vaak 'Kakado or Kakadon't' en ik snapte niet goed wat ze ermee bedoelden, nadat ik er geweest ben snap ik het wel. Het park is ongelooflijk groot, ongeveer de helft van Zwitserland. We hadden een two wheel drive auto gehuurd, maar voor sommige wegen heb je echt een 4 wheel drive (4x4) nodig. Daardoor konden we de 2 beroemdste watervallen niet bezoeken - later hoorden we dat ze ook niet zo spectaculair waren ivm droogseizoen. Ondanks dat hebben we toch mooie dingen gezien. We hebben een soort rots beklommen wat leek op die ene rots in the Lion King, het uitzicht bovenop de rots was spectaculair. Je zag gras/moeras in veel verschillende tinten, overal vogels, en heel even voelde ik me net Mufasa.

De tweede dag in Kakadu was een behoorlijk groot drama. De achterbak van de auto ging kapot, we durfden niet ver weg van de auto te gaan, drama onderling ,etc. Gelukkig een goed einde van de dag gehad omdat we tijdens het terugrijden naar Darwin onderweg zijn gestopt om weer ergens te zwemmen. S avonds zijn we naar de night market in Darwin geweest waar ik gefrituurd ijs op heb. Ik heb me nog nooit zo dik en ongezond na eten gevoeld, maar ik moest het gewoon een keer proberen.

Al met al veel ups en downs maar nu lekker focussen op alle ups :).

Cairns, Australië

June 27, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 24 °C

Ik heb dezelfde reisplannen als diegene waarmee ik vanaf Uluru gereisd heb, dus samen zijn we ook naar Cairns gevlogen. Cairns is opzich wel een leuke stad, het is alleen best klein en er is vrij weinig te doen als je geen auto hebt. We zijn er ongeveer een week gebleven en ik heb vooral veel dagtours gedaan.

Eerst ben ik met een tour naar Daintree forest en Cape Tribulation gegaan. Twee krokodillen gezien! Elizabeth en Scarface. Guide van boot begon met 'this is the first time I'm here since the incident'. Hij was grappig. Tour gehad door daintree forest, ook 2 zeldzame vogels gezien. Cape tribulation, het zand daar was heel wit en fijn. Het waaide zo uit mijn hand door de wind. Op het strand lagen ook een aantal stukken uit het reef en kokosnoten van de palmbomen. Uitzicht gezien van verschillende eilanden, waaronder ook de plek waar steve irwin is overleden.
    Deze dag was ook heel speciaal ondat we op 2 beschermde natuurgebieden tegelijk waren: daintree rainforest en het begin van de great barrier reef.

De volgende dag ging ik samen met een vriendin duiken in het great barrier reef. Misschien wel het moeilijkste, zwaarste en confronterendse wat ik ooit gedaan heb als controlfreak. Eerst werd ik zeeziek op de boot, gelukkig niet overgeven maar een paar keer zat het er niet ver naast. Daarna duiken in het diepe onbekende water. Ik had al eens eerder in een zwembad gedoken maar dat was niets vergeleken met dit. Vooral als je je bedenkt dat we meer over het heelal weten dan over de diepe zee. Het reef zelf was prachtig! We hebben nemo's gezien, stingrays (waar steve irwin aan is doodgegaan), schildpadden, en heeel veel vissen. Het reef bewoog mee met het water en je zag ook dingen openen en sluiten (net als in finding nemo). Na het duiken heb ik daar ook nog gesnorkeld, vlak boven het reef gezwommen en weer heel veel vissen gezien. Daarna zijn we met de boot naar een zandbak in het midden van de oceaan gegaan en vanuit daar terug naar andere boot gezwommen. Unieke ervaring. Veel ziek geweest, heel moe geweest, en heel confronterend maar zo blij dat ik het gedaan heb. Zal het alleen niet zo snel weer doen. :)

Als laatst heb ik samen met een vriendin een dagtour naar verschillende watervallen gedaan. Het enige nadeel: het regende de hele dag. De tour zelf was heel leuk, maar op een gegeven moment ben je gewoon klaar met de regen. We liepen door regenwouden waar om de 5 meter een bloedzuiger op je been zat, vond ik in het begin niet erg tot ze op mn gezicht terecht kwamen. We hebben een fig tree gezien, waarbij de wortels van een boom zich om een dode boom hadden gedraaid (ofzo), en een krater, maar het leukste was wel de milaa milaa falls. Tegen die tijd waren we zo natgeregend dat het niet meer uitmaakte wat we deden dus we gingen zwemmen in het meer. Als je achter de waterval staat lijkt het net alsof het water in slow motion valt. Deze waterval staat bekend om de shampoo reclame waar ze t haar achterover gooien, dus die foto heb ik ook nog gemaakt. (Die foto krijgt niemand meer te zien ).

Mission Beach, Australië

July 1, 2015 in Australia ⋅ ☀️ 23 °C

Misson beach is een waar paradijs, en dat zeg ik bijna nooit. Overal natuur, palmbomen, zon, zee, strand, en aardige mensen. Ik wilde smiddags naar het strand en werd op de heenweg opgepikt door iemand die toch die kant op ging en op de terugweg weer! S'ochtends eerst mn boek uitgelezen, liggend in een hangmat met een prachtig uitzicht op de natuur. (Laten we even vergeten dat ik ook heel erg verbrand was). Smiddags op het strand gewandeld en in de zon gelegen, strand was heel mooi met palmbomen en een natuurlijke rivier erachter waar ook een touw hing waar kinderen op schommelen. Savonds lekker rustig aangedaan in het hostel. Het hostel lijkt net een grote boomhut, relaxte muziek speelt er en mensen doen spelletjes met elkaar of lezen een boek. Heeeerlijke sfeer.Read more